loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 140
چهارشنبه 13 اسفند 1399 زمان : 13:18

تغییر رمز وای فای چگونه امکان پذیر است؟

امروز قصد داریم مقاله ای را برای شما مورد بررسی قرار دهیم که در خصوص تغییر رمز وای فای است. موضوع امروز سوال بسیاری از کاربران بوده پس تا انتها با ما همراه باشید.

امروزه در بسیاری از منازل از وای فای یا همان اینترنت خانگی استفاده می شود، اقدامات زیادی وجود دارد تا امنیت آن ها را بیشتر کرد. یکی از این راه ها چند وقت یک بار عوض کردن رمز وای فای است. در ادامه تمامی مراحلی که باید برای این کار طی شود را به شما خواهیم گفت.

چگونه رمز وای فای را عوض کنیم؟

مراحلی که باید برای تغییر رمز مودم طی کرد در تمامی مودم های مختلف با برندهای مختلف تقریبا شبیه به هم می باشد ، از همین رو ما در این مقاله تغییر رمز وای فای را بر روی مودم سیسکو انجام داده ایم و در ادامه و با به روز رسانی های مختلف نحوه عوض کردن رمز وای فای در مودم های دیگر را نیز در این مقاله برای شما عزیزان قرار میدهیم.

نحوه تغییر رمز وای فای در مودم سیسکو

- مرحله اول: ابتدا باید صفحه ی روتر یا مودم خود را باز کنید

برای این کار می توانید از طریق مرورگر کامپیوتر، تبلت، لپتاپ یا حتی گوشی اقدام کنید، با یکی از موارد ذکر شده باید به وای فای خانگی متصل شده سپس صفحه ی راه اندازی مودم را راه اندازی کنید. در صورتی که رمز خود را فراموش کرده اید یا به هر دلیلی نمی توانید به وای فای متصل شوید باید از کابل اترنت کمک بگیرید. این کابل شبکه می تواند دستگاه شما را به صورت مستقیم به وای فای وصل کند. آدرس استاندارد بسیاری از مودم ها 192.168.1.1 است. از این رو با تایپ آدرس آی پی فوق در مرورگر به مودم متصل خواهید شد، البته می توانید از دفترچه راهنما نیز کمک بگیرید.

تغییر رمز وای فای

- مرحله دوم: نام کاربری و رمز عبور مودم را وارد کنید.

پس از این که آدرس آی پی را تایپ کردید می توانید به صفحه تنظیمات مودم وارد شوید، چنانچه این کار را بدون استفاده از کابل اترنت انجام دهید صفحه ای نمایان خواهد شد که از شما نام کاربری و رمز عبور می خواهد، حالت پیش فرض برای اکثریت مودم ها admin یا user Admin است. در صورتی که تاکنون برای تغییر رمز وای فای اقدام نکرده اید در هر دو بخش یکی از این دو مورد را تایپ کنید. برای اطمینان یافتن از صحت رمز عبور پیش فرض می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید. اگر قبلا پسورد خود را تغییر داده اید و اکنون آن را فراموش کرده اید و قصد تغییر آن را دارید باید دکمه ریست پشت مودم را 30 ثانیه نگه دارید سپس پسورد و نام کاربری پیش فرض را وارد کنید.

تغییر رمز وای فای

- مرحله سوم: به بخش تنظیمات بی سیم مودم وارد شوید

دقت داشته باشید که ممکن است این بخش در هر محصولی متفاوت طراحی شده باشد، به هر حال چیزی که باید به دنبال آن باشید کلمه ی Wireless است، پس از یافتن این قسمت روی آن کلیک کرده و وارد شوید، گاهی این قسمت به بخش فرعی تقسیم می شود که در این صورت باید گزینه ی Wireless Security را انتخاب کنید.

تغییر رمز وای فای

- مرحله چهارم: رمز مودم را تغییر دهید

برای تغییر رمز وای فای باید به دنبال بخش هایی با عنوان Password Passphrase یا Shared Key باشید. پس از پیدا کردن این بخش در باکسی که به منظور تغییر رمز وای فای ایجاد شده است، رمز خود را وارد کنید. در بسیاری از موارد برای جلوگیری از اشتباه تایپی از شما خواسته می شود که مجددا رمز خود را وارد کنید تا در صورت وجود مغایرت به شما اطلاع داده شود. بهتر است رمز از یک رمز قوی استفاده کنید. منظور از رمز قوی به کار بردن همزمان اعداد به همراه حروف کوچک و بزرگ است تا به راحتی قابل حدس زدن نباشد. رمز انتخابی شما باید حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد.

تغییر رمز وای فای

- مرحله پنجم: نوع امنیت مودم را انتخاب کنید

به طور کلی سه نوع رمزگذاری بی سیم برای وای فای وجود دارد که شامل WPA، WEP و WPA2 می باشد که در این میان گزینه ی WPA2 بیشترین امنیت را دارد. در صورتی که از دستگاه های دیجیتالی قدیمی استفاده می کنید و برای ورود دچار مشکل می شوید پس باید آن را تغییر دهید. دقت داشته باشید که هیچ گاه از گزینه WEP استفاده نکنید چرا که به راحتی می توان وای فای را حک کرد.

تغییر رمز وای فای

- مرحله ششم: نام شبکه وای فای را تغییر دهید

بهتر است نام شبکه خود را نیز تغییر دهید، دقت کنید که نام مورد نظرتان نباید به هیچ یک از اطلاعات شخصی شما مربوط باشد به این خاطر که تمام دستگاه هایی که می خواهند به اینترنت متصل شوند می توانند دستگاه شما را رویت کنند. در واقع با تغییر نام شبکه به نحوی دیگران را برای ورود به آن منصرف خواهید کرد، آمارها نشان می دهد بیشترین حک بر روی مودم هایی است که دارای نام پیش فرض هستند.

تغییر رمز وای فای

- مرحله هفتم: تنظیمات را ذخیره کنید

تغییر رمز وای فای

پس از اعمال تغییرات لازم نوبت به ذخیره ی آن هاست برای این کار کافیست روی گزینه ی Apply یا Save کلیک کنید. دقت داشته باشید که ممکن است برای هر مودمی دکمه ی ذخیره سازی در نقطه ی خاصی از صفحه قرار داده شده باشد، در اکثر آن ها گزینه ذخیره سازی در پائین صفحه قرار داده شده است. دقت داشته باشید که پس از کلیک روی گزینه های مورد نظر مودم برای چند لحظه به پردازش مشغول خواهد شد، در این میان تمامی دستگاه هایی که به مودم متصل شده اند قطع خواهند شد. پس از این که اقدامات لازم برای تغییر رمز وای فای به پایان رسید حالا دیگر می توانید با استفاده از رمز عبور جدید به شبکه وای فای متصل شوید. پیشنهاد می شود هر از چند گاهی به تغییر رمز وای فای خود بپردازید زیرا با این کار امنیت آن را بالا برده اید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 216
  • بازدید سال : 484
  • بازدید کلی : 8974
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه