loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 12
شنبه 18 شهريور 1402 زمان : 14:39

کوددهی منظم توسط کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶) برای سلامت و رشد طولانی مدت گیاه شما ضروری است، زیرا کود مواد مغذی حیاتی را برای آن فراهم می کند. به دلیل جذب مداوم مواد مغذی از طریق ریشه گیاه، این مواد در نهایت در خاک مصرف می شوند. اولین کوددهی معمولاً باید 4 هفته پس از گلدان مجدد انجام شود تا رشد مداوم گیاه شما تضمین شود. هیدروپونیک به طور خاص نیاز به کوددهی دارد زیرا بر خلاف بسترهای خاک، مواد مغذی اصلاً وجود ندارد. هر دوستدار گیاهی اغلب در نقطه ای با این تصمیم مواجه می شود که از کدام کود برای عزیزان سبز خود استفاده کند. ما چندین نوع کود داریم: ارگانیک ، شیمیایی، آلی، معدنی ، که هرکدام به عنوان جامد و مایع موجود است.

عناصر موجود در کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶)

کود گلدهی با در بر داشتن ۱۲ درصد عنصر پتاسیم کمک به رشد رویشی گیاه میکند .مورد بعد داشتن ۱۲ درصد عنصر فسفر که کمک به رشد ریشه و ریشه زایی میکند و در آخر حاوی ۳۶ درصد عنصر پتاس است که کمک به گل آوری و درشت شدن میوه ها میشود.

کود مخصوص گلدهی (12.12.36)شوک 5 لیتری
کود مخصوص گلدهی (12.12.36)شوک 5 لیتری

چرا باید از کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶) استفاده کرد؟

یک تمایز اساسی بین کودهای آلی و معدنی وجود دارد. کودهای آلی به طور طبیعی ایجاد می شوند و منشا گیاهی یا حیوانی دارند. آنها به انرژی و منابع کمتری در تولید نیاز دارند. کودهای معدنی به طور مصنوعی تولید می شوند و منابع زیادی را مصرف می کنند. مواد مغذی به شکل نمک هستند که می تواند برای محیط زیست ما مشکل ساز باشد.

در مقایسه با کودهای مصنوعی، کودهای طبیعی همچون کود گلدهی به حفظ خاک های سالم کمک می کنند، از آلودگی آب های زیرزمینی ما جلوگیری می کنند و برای محیط زیست، حیوانات یا انسان مضر نیستند.

تقریباً تمام کودهای آلی نیز ارگانیک هستند، یعنی کودهای طبیعی. زیرا کودهای معدنی و دستورالعمل های آلی به سختی با یکدیگر سازگاری دارند. بنابراین کودهای طبیعی همچون کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶) مراقبت از گیاهان موثر و پایدار هستند. یک کود بیولوژیکی همیشه عاری از مهندسی ژنتیک و تابش، آفت کش های مصنوعی و مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست است. علاوه بر این، استخراج منابع باید سازگار با محیط زیست باشد و تمام فرآیندهای زنجیره ارزش باید از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند.

کودهای ارگانیک: گیاهان سبز، گوجه فرنگی و سایرین.

به طور متوسط، کودهای آلی مواد مغذی را کندتر از کودهای معمولی آزاد می کنند و بنابراین منابع طولانی مدت گیاهان را فراهم می کنند. از کود دهی بیش از حد جلوگیری می شود، اما اثربخشی آن از بین نمی رود. اگر به جای کود معدنی از کود آلی استفاده می شود، گیاهان، میوه ها یا سبزیجات باغ خود را می توان بدون تردید مصرف کرد، زیرا هیچ باقیمانده ای روی برگ ها، میوه ها یا سبزیجات باقی نمی ماند. کاربرد ساده است – به سادگی کود آلی را با آب رقیق کنید. مصرف کنندگان سنگین به مواد مغذی ضروری نیتروژن، فسفر و پتاسیم بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل است که باید آنها را بیشتر کود دهید. کود دهی ماهی دو بار از اسفند تا مهر و هر ماه یک بار از آبان تا بهمن توصیه می شود.

کود مخصوص گلدهی (12.12.36)شوک 5 لیتری
کود مخصوص گلدهی (12.12.36)شوک 5 لیتری

کود مایع آلی: گیاهان داخلی و باغ را با مواد مغذی تامین کنید

کودهای مایع ارگانیک راهی عالی برای تامین سریع و طبیعی گیاهان شما با مواد مغذی کلیدی و عناصر کمیاب هستند. بر خلاف مواد فعال شیمیایی معمولی، کودهای مایع ارگانیک حاوی مواد مصنوعی یا مصنوعی نیستند، بلکه بر پایه مواد اولیه طبیعی و بیولوژیکی هستند.

یکی از مزایای کودهای مایع آلی این است که با خاک مهربان بوده و فعالیت بیولوژیکی و میکروارگانیسم های آن را تقویت می کنند. آنها هیچ گونه پسماند مضری در خاک و بستر باقی نمی گذارند. استفاده از کودهای آلی همچنین می تواند به گیاهان شما کمک کند تا در برابر آفات و بیماری ها مقاوم شوند – با تقویت طبیعی خاک.

برای رشد محصولات سالم و سرشار از مواد مغذی، کشاورزان به خاک سالم نیاز دارند. بدون کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶) ، طبیعت در تامین مجدد مواد مغذی موجود در خاک مشکل دارد.

استفاده از کود گلدهی(کود ۱۲ ۱۲ ۳۶) در خاک

با برداشت محصول، مواد مغذی مهم از خاک ناپدید می شوند و به دنبال محصول می روند و به سفره ما می رسند. اگر خاک از طریق کوددهی با مواد مغذی غنی شود، عملکرد محصول به مرور زمان کاهش می یابد.

تجزیه و تحلیل دقیق و کوددهی محصولات، زنجیره ای را قادر می سازد که مواد مغذی را برای انسان فراهم کند:

– مواد مغذی خاک را تغذیه می کنند.
– خاک گیاهان را تغذیه می کند.
– گیاهان به حیوانات و انسان ها غذا می دهند.
– سه کود معدنی رایج بر پایه نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند.

منبع : فروشگاه آل کیوان

برچسب ها کود , کود کشاورزی ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 526
  • بازدید کلی : 9016
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه