loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 172
پنجشنبه 21 اسفند 1399 زمان : 14:33

سفید شدن پوست صورت تیره

خیلی از خانم ها از کرم پودرهای آرایشی استفاده می کنند. اما این روش دائمی نیست و با شستن کرم پودر باز تیرگی پوست نمایان می شود، امروز با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، روش هایی تضمینی وجود دارد که پوست صورت سبزه را به طور دائمی سفید می کند و اعتماد به نفس افراد را از این طریق افزایش می دهد.

روش های مختلفی برای سفید شدن پوست صورت سبزه وجود دارد، برخی از روش ها باعث شفافیت و برخی باعث سفید شدن پوست شما می شود. اگر می خواهید از روش های سفید شدن دائمی استفاده کنید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و بهترین راه را برای رسیدن به نتیجه ی دلخواهتان انتخاب کنید.

ما امروز قصد داریم روش های موثر و نحوه سفید شدن پوست صورت سبزه را به شما عزیزان معرفی کنیم، با مطالعه ی این مقاله و بررسی روش های خانگی و روش های پزشکی، می توانید مناسب ترین روش را انتخاب کنید و متناسب با نوع پوست خود برای انجام دادن آن روش اقدام کنید.

سفید شدن پوست صورت

سفید شدن پوست صورت سبزه با لیزر

لیزر روشی است که از طریق آن پرتو های نور به طور متمرکز به صورت تابانده می شود و باعث تحریک سلول های پوستی می شود وبا افزایش تولید ملانین باعث تولید سلول های پوستی جدید می شود، این سلول های جدیدی که ساخته شده اند ملانین و رنگدانه ی بیشتری دارند و پوست را روشن تر جلوه می دهند.

لیزر برای درمان لکه های پوستی ناشی از بیماری های کبدی، لکه های قهوه ای ناشی از افزایش سن و تیرگی های ناشی از حاملگی، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر کردن صورت به منظور سفید شدن به این شکل انجام می شود که با یک دستگاه کوچک دستی به روی صورت مالش می دهند و باعث تجمع ملانین در سطح پوست می شوند، این روش کاملا علمی می باشد و به عنوان یکی از روش های راحت و مقرون به صرفه برای سفید شدن پوست صورت سبزه محسوب می شود.

توجه داشته باشید که لیزر پوست صورت یک روش بسیار حساس است و باید در بهترین کلینیک که معتبر باشد و بهترین تجهیزات را دارد انجام شود. ممکن است برخی از سالن های آرایشگاه ها برای لیزر کردن صورت تبلیغات متنوعی داشته باشند. اما بهترین کار برای لیزر صورت به منظور سفیدی پوست این است که زیر نظر یک پزشک متخصص و با رعایت نکات بهداشتی انجام شود که به پوست شما آسیب خاصی وارد نشود.

مراقبت های پس از لیزر

همان طور که اشاره کردیم انجام دادن لیزر یکی از بهترین روش ها برای سفید شدن پوست صورت سبزه می باشد، به شرطی که مراقبت های بعد از لیزر را انجام دهید و از پوست خود محافظت کنید.

پوست باید تا دو هفته بعد از لیزر کردن استراحت کند. و تورم و قرمزی آن بعد از دو هفته از بین می رود. طی این دو هفته حتما پوست صورت خود را با صابون های بدون عطر و عصاره شستشو دهید و به آرامی خشک کنید. برای خنک کردن و تسکین محل لیزر شده می توانید از وازلین و ژل آلوئه ورا استفاده کنید. البته توجه داشته باشید برگ آلوئه ورا ممکن است برای پوست شما ایجاد حساسیت کند و بهتر است از ژل های بهداشتی آلوئه ورا استفاده کنید. زیرا در آن ها مقداری مواد ضد حساسیت نیز ترکیب شده است.

بعد از لیزر ممکن است پوست شما حالت پوست پوست شده داشته باشد که امری طبیعی می باشد و باید سعی کنید به هیچ عنوان پوست های اضافی را دستکاری نکنید و آن ها را نکنید. اگر احساس درد یا ناراحتی دارید می توانید از دارو های ضد درد استفاده کنید و برای رفع تورم صورت از یک بسته یخ استفاده کنید و آن روی صورت خود نگه دارید تا ورم کمتر شود.

یکی از مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که به دلیل حساس شدن پوست بعد از انجام لیزر به شدت آسیب پذیر می شود و باید به مدت ۶ ماه به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده کنید و از پوست خود در برابر اشعه ی آفتاب محافظت کنید.

هزینه ی لیزر صورت

هزینه ی لیزر صورت برای سفید شدن پوست صورت سبزه بستگی به نوع و رنگ پوست صورت شما دارد، برخی از افراد پوست تیره تری دارند و به طبع تعداد جلسات بیشتری را باید بگذرانند، اما برخی از پوست های سبزه با همان جلسه ی اول به نتیجه ی مطلوب می رسند و نیازی به تکرار و انجام دادن جلسات متعدد نمی باشد

نوع پوست و اقداماتی که برای شما انجام می شود همگی بر هزینه ی لیزر تاثیر می گذارند و هزینه ی کلینیک و پزشک نیز باید علاوه بر انجام کار پرداخت شود. شما می توانید تمامی سئوالات خود را در یک جلسه قبل از انجام لیزر از پزشک خود بپرسید و تمامی مراحل کار را جویا شوید.

سفید شدن پوست صورت

سفید شدن پوست صورت سبزه با کرم لوتوس پلاس

این کرم برگرفته از اصول طب بوعلی سینا می باشد که توسط یک تیم پزشکی حرفه ای در آزمایشگاه ساخته شده است. این محصول کاملا گیاهی و ارگانیک می باشد و هیچ ضرر و عوارضی نخواهد داشت. این کرم برای سفید شدن پوست صورت تا ۴ درجه موثر می باشد و برای رفع تیرگی ها لک های پوستی و کک مک مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین با تقویت سلول های پوستی از طریق آبرسانی پوست به درمان سلول های آسیب دیده ی پوست کمک می کند.

برندهای مختلفی وجود دارد که دارای کرم های سفید کننده دائمی هستند از جمله، کرم Fairness از برند Wow، انواع مختلف کرم های ژلی از برند Lotus Herbals، کرم Garnier، کرم Lakme، کرم ژلی Bella Vita، کرم +O3، سرم های آب رسان از برند Olay، کرم های سفید کننده از برند Botanica و Himalaya Herbals.

چند راهکار موثر برای سفید شدن پوست صورت سبزه

برای داشتن پوستی شفاف و سر حال باید خواب خود را تنظیم کنید. اگر عادت دارید شب ها دیر می خوابید حتما سعی کنید با یک برنامه ریزی این عادت خود را کنار بگذارید. دیر خوابیدن سبب می شود صبح ها که از خواب بیدار می شوید کسل و خواب آلود باشید و به جای این که احساس نشاط کنید، بدن شما کوفته و بی حال می باشد. این موضوع به طور مستقیم بر پوست شما تاثیر می گذارد. پوست می تواند تمام حالت شما را به طور دقیق نمایان کند. در نتیجه اگر تنظیمات خوابتان بهم ریخته است نمی توانید پوستی شاداب، شفاف و سرحال داشته باشید.

افرادی که شب ها زود می خوابند پوستی بهتری نسبت به بقیه ی افراد دارند و این برنامه ی صحیح و منظم آن ها به مرور زمان بر سفیدی و شادابی پوستشان تاثیر مثبت می گذارد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر سلامت پوست و بافت های بدن شما تاثیر گذار باشد میزان نوشیدن آب در طی شبانه وز می باشد، سعی کنید حتما روزانه ۸ لیوان آب بنوشید، این نکته می تواند با اکسیژن رسانی و آب رسانی به سلول های پوستتان باعث شفافیت و سفید شدن پوست صورت شما شود.

سعی کنید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید و از پوست خود در مقابل اشعه های مضر خورشید و لامپ و روشنایی های مختلف محافظت کنید. اشعه ی فرابنفش خورشید می تواند مستقیما بر روی پوست صورت شما تاثیر منفی بگذارد، و باعث ایجاد لک و سیاهی شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند هم در خانه و هم در هنگام خارج شدن از خانه از ضد آفتاب های معتبر و پزشکی استفاده کنید که آسیبی به پوست شما وارد نشود.

حتما در طی روز دو بار صورت خود را بامرطوب کننده و یا روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، مرطوب و چرب کنید. زیرا روغن و کرم های مرطوب کننده مانع از خشک شدن و کدر شدن پوست شما می شود. هر چه پوست شما نرم تر، لطیف تر و مرطوب باشد از ایجاد چین و چروک و خشکی جلوگیری می شود.

بخار گرفتن هم یکی از روش هایی است که با تمیز کردن عمق پوست به شفافیت و روشن شدن پوست صورت شما کمک می کند. برای این کار بهتر است پوست لیمو را نیز به همراه آب بجوشانید زیرا ویتامین C موجود در لیمو باعث روشن تر شدن پوست صورت می شود.

سفید شدن پوست صورت

سفید شدن پوست صورت سبزه با روش های خانگی

عسل و سفیدی پوست

عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای درمان جای جوش و لکه های قهوه ای بسیار موثر و کاربردی می باشد. ترکیب عسل با لیمو یکی از بهترین ماسک های خانگی می باشد که علاوه بر نرمی و لطافت پوست، با ازبین بردن لک های مختلف باعث روشن تر شدن پوست صورت می شوند.

ماسک لیمو

لیمو به دلیل داشتن خاصیت اسید سیتریک می تواند تاثیر فوق العاده ای بر سفیدی پوست داشته باشد. ویتامین c موجود درلیمو باعث می شود در پوست سلول های جدیدی ساخته شوند. و سلول های مرده و آسیب دیده ازبین می روند. ایجاد سلول های جدید به باز سازی پوست صورت کمک می کند و این سلول های جدید به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. در واقع لیمو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان آن یک لایه بردار قوی محسوب می شود و گزینه ی مناسبی برای افرادی که پوست سبزه دارند می باشد.

ماسک شیر با آرد نخود

ترکیب شیر یا ماست با آرد نخود برای جوان سازی و شفافیت پوست صورت بسیار کاربردی می باشد و مواد مغذی در آرد نخود و خاصیت اسید لاکتیکی در ماست می تواند با ایجاد رطوبت در پوست شما، چربی های اضافی را ازسطح پوست از بین ببرد و شادابی و درخشندگی پوست را چند برابر کند.

این ماسک خانگی علاوه بر لطفافت و درخشندگی پوست، برای آفتاب سوختگی نیز بسیار موثر است و تاثیر منفی اشعه ی آفتاب را خنثی می کند و طراوات و شادابی را در پوست شما ایجاد می کند.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا با داشتن یک جزء فعال به نام آلوئین می تواند باعث افزایش تجمع ملانین در پوست شود و با تولید رنگدانه های جدید، باعث روشن تر شدن پوست صورت شود. آلوئه ورا با خاصیت ضد التهابی خود می تواند جوش و جای جوش را درمان کند و به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کند.

ماسک خیار

ماسک خار یکی از موثرترین ماسک های خانگی می باشد که به راحتی می توانید ازآن استفاده کنید. و تاثیر فوق العاده ی آن را ببینید. خیار می تواند با خاصیت آب رسانی خود باعث پرشدن و زیبا تر شدن صورت شود و سیاهی زیر چشم را درمان کند. علاوه بر آن می تواند با خاصیت آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C به استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. افرادی که از این ماسک استفاده کرده اند در مدت زمانی کوتاهی به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند. و از این ماسک احساس رضایت و خرسندی کرده اند. شما هم می توانید یک عدد خیار را رنده کنید و با مقداری گلاب مخلوط کنید و به پوست خود بزنید و بگذارید نیم ساعت باقی بماند. هرچه بیشتر از این روش استفاده کنید تاثیر مثبت آن را بیشتر خواهید دید و علاوه بر پرشدن صورت به سفید شدن پوست نیز کمک می کند.

سفید شدن پوست صورت

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی بهترین و راحت ترین روشی است که از آن به عنوان وایتکس صورت یاد می شود. و تاثیر منحصر به فردی بر روی سفید شدن پوست صورت دارد. یک عدد سیب زمینی کوچک را رنده کنید و مقداری عسل یا لیمو به آن اضافه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که باید جنس پوست صورت خود را بدانید و طبق آن ماسک خانگی را تهییه کنید. برای پوست های از لیمو برای مکمل سیب زمینی استفاده کنید و برای پوست های خشک از عسل استفاده کنید. ماسک سیب زمینی با توجه به نشاسته ای که دارد علاوه بر آب رسانی و پر شدن صورت، برای سفید شدن پوست صورت تاثیر فوق العاده ای دارد.

منبع : نیلارز

برچسب ها زیبایی , پوست و مو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 516
  • بازدید کلی : 9006
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه