loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 177
پنجشنبه 16 بهمن 1399 زمان : 14:42

شرایط کار در دبی و اقامت دبی چگونه است؟

دبی یکی از پرطرفدارترین شهرهای عربی و پرجمعیت‌ ترین شهر امارات ‎متحده‎ عربی به حساب می‌آید. دبی پر از آسمان‎ خراش، خانه‌های زیبا، پاساژهای وسیع و فن‌ آوری‎های فوق‌ العاده و خیره‎ کننده است. این شهر در جنوب کشورمان قرار دارد و به خاطر همین نزدیکی مقصد بسیاری از ایرانیان برای سفر و یا مهاجرت‌ های کاری است. دبی با ابوظبی از جنوب، شارجه از شمال و کشور عمان از جنوب شرقی همسایه است. این شهر گرم و مرطوب در مساحتی به اندازه 4110 کیلومتر مربع گسترش یافته است. با وجود اینکه هیچ رودخانه ‎ای از این شهر و اطرافش عبور نمی‎کند اما خلیج طبیعی و عمیق«خور دبی» برای عبور و پهلو گرفتن کشتی‎ها کافی است و آن را به یک بندر پرطرفدار تبدیل کرده.

آب و هوا در دبی گرم و شرجی است. زمستان به معنایی که انتظارش را داریم در این شهر وجود ندارد و حداقل دما در روزهای زمستانی 24 درجه سانتیگراد است.

تاریخچه شهر دبی

در قرن هجدهم میلادی دبی یک بندر در همسایگی ابوظبی برای ماهی‌گیری و صید مروارید بود اما قرن بیستم شکوفایی را برای آن به ارمغان آورد. اقتصاد شهر رونق گرفت و تبدیل به بندری مشهور شد که بازرگانان خود را برای تجارت به آن می‌رساندند. سرانجام در اواسط دهه شصت میلادی نفت هم در دبی کشف و درآمدهای نفتی اوضاع را بهتر کرد و راشدبن‌سعیدآل‎مکتوم، به ساخت مدارس و بیمارستان‎ ها وجاده ‎ها و یک فرودگاه مجهز روی آورد تا این شهر مهاجرنشین را تبدیل به شهری پیشرفته کرد.

شرایط کار در دبی

با شروع دهه نود حاکمان دبی تصمیم گرفتند تا آن را به قطب تجاری و گردشگری تبدیل کنند. محیط مهاجرپذیر آن و قوانین خاصی که برای تجارت وجود داشت، دست آنها را برای چنین اقداماتی باز گذاشت. با شروع قرن بیست‌ و یکم دبی توانست از پس بحران ‎های اقتصادی بر بیاید و سرانجام در سال 2012 تبدیل به گران‌ترین شهر منطقه و دومین شهر گران قیمت جهان شود.

وضعیت اقتصادی شهر دبی و دریافت اقامت و ویزای دبی

این روزها دبی به عنوان یک شهر مهم برای بازگانان و تجار شناخته می‎شود. این شهر علاوه بر اینکه نفت دارد و با استفاده از پول آن توانسه زیرساخت ‎های بسیار خوبی را فراهم کند، از منطقه آزاد جبل‌ علی هم پول خوبی در می‌ آورد. این منطقه در سی‌ و پنج کیلومتری جنوب‎ غربی دبی واقع شده. این بندر یکی از مهم‎ترین و شناخته‌ شده‌ ترین بنادر ترانزیتی جهان است. جبل علی در سال‌ های گذشته بیشترین میزان توسعه را تجربه کرد و به تجربه‌ ای بسیار موفقیت ‎آمیز در خاورمیانه تبدیل شد. به ویژه آنکه تحریم ‎های ایران هم راه را برای موفقیت آن بازتر کرد. اما ترانزیت تنها کاربرد این منطقه آزاد نیست. امنیت، میزان توسعه‌ یافتگی، امکانات بسیار بهداشتی و پزشکی نقش مهمی در جذب گردشگر به این بندر و دریافت ویزای کار دبی را دارند.

طبق آخرین آمار منتشر شده ارزش اقتصاد شهر دبی 46 میلیارددلار بوده است. ساخت‌ و ساز املاک و فروش آن به مهاجران و تاجران، گردشگری و صادرات مجدد دبی را تبدیل به یک قطب اقتصادی در خاورمیانه کرده که هیچ شهر یا کشور دیگری به آسانی نمی‎تواند این مقام را از آن بگیرد.

هتل‎های دبی در شش‌ ماه اول سال 2014 میزبان پنج‌ میلیون ‎و هشتصد گردشگر بوده است. این مهاجران از 10 کشور عربستان، هند، ایران، انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، عمان، کویت و آلمان به این شهر آمده بودند. رشد اقتصادی دبی در سال گذشته کاهشی جزئی داشت اما در سال جاری به رشد سه درصد رسیده و این موضوع را جبران کرده است و پیشبینی می‎شود که این رشد در سال آینده بیشتر هم باشد. از آنجا که دبی در سال‎های اخیر تمرکزش را به کاهش اتکا بر نفت گذاشته، به زودی این شهر رونق بیشتری در زمینه گردشگری و تجارت خواهد داشت و تجارت در آن پر رونق ‎تر می‌شود.

شهر دبی

غذاهای مشهور دبی

غذاهای محلی این شهر تند و تیزند. اما بقیه غذاهای عربی که در همه هتل‎ ها و خیابان‌ ها قابل دسترسی است، بسیار لذیذ هستند و یکی از جاذبه ‎های این شهرند. اما تنها غذاهای عربی در دبی سرو نمی ‎شوند. تقریبا همه ملیت ‎ها در دبی اغذیه‌ فروشی ‎ها و رستوران ‎های مخصوص به خود را دارند. رستوران ‎داری یک بیزینس پرسود در شهر دبی است. به ‎طوری که بسیاری از افراد از اقصا نقاط جهان به دبی می‎آیند تا رستوران خود را تاسیس کنند چون مطمئن هستند که آنجا مشتری ‎هایی پیدا می‎کنند که جیب پر پولی دارند.

در دبی انواع و اقسام فستیوال‌ ها برگزار می‎شوند. تمرکز حاکمان شهر بر این است که شهر را سرآمد همه شهرهای دیگر خاورمیانه قرار دهند و در این مورد هم موفق بوده ‎اند. هیچ شهر دیگری در این منطقه به اندازه دبی شاهد فستیوال ‎هایی از قبیل هنر، طعم، چالش کویر، فستیوال موسیقی جاز، فستیوال گلف، دو ماراتن و… نبوده است.

حمل و نقل در دبی

دبی به وسیله پنج جاده به دیگر شهرهای امارات ‎متحده ‎عربی وصل می‌شود.

فرودگاه کم‌نظیر بین ‎المللی شهر، میزبان پروازهای دبی و دیگر پروازهای امارات است. این فرودگاه به عنوان هفتمین فرودگاه شلوغ دنیا شناخته می‎شود و طبق آخرین آمار در سال 2014 هفتاد میلیون مسافر در آن جا به ‎جا شده ‎اند. حمل‌ بار هم در این فرودگاه رونق بسیاری دارد و یکی از شلوغ ‎ترین فرودگاه ‎های باری جهان است. توسعه این فرودگاه از پانزده سال پیش آغاز شده و وقتی که کامل شود، بزرگ‎ترین فرودگاه جهان با پنج باند و چهار ترمینال خواهد بود.

شرایط کار در دبی

این شهر دو بندر اصلی دارد که یکی از آن بندر جبل‎ علی با شهرتی جهانی است و دیگری رشید نام دارد. بندر جبل ‎علی، طولانی ‎ترین بندر جهان و دست ‎ساز انسان است و از دیگر رکوردهای آن هفتمین بندر شلوغ جهان و بزرگ ‎ترین در خاورمیانه است.

ارزانترین متروی جهان بعد از ایران را دبی دارد. دو خط متروی شهر از بیشتر مناطق تجاری و مسکونی شهر می‎گذرند. دو خط دیگر هم در حال ساخت است که هنوز به طور کامل باز نشده است. متروها راننده ندارند و اتوماتیک مسیریابی و حرکت می‎کنند.

مونوریل و قطاربرقی از دیگر وسایل کاربردی در این شهر است. اتوبوس‎ های زمینی هم صد و چهل مسیر را طی می‎کنند.

5 اپراتور تاکسی در دبی فعال است که هرکدام از آنها رنگ ‎های متفاوتی دارند. اما سفر با تاکسی در شهر گران تمام می‎شود.

صنایع عمده در دبی

مهم‎ ترین صنایع در این شهر شامل موارد زیر هستند:

آلومینیوم

ساخت قایق و تعمیر کشتی

ساخت و ساز

صید ماهی

صنایع دستی و منسوجات

نفت و پتروشیمی

همچنین برخی از مهم‎ترین شرکت‏ها در این شهر را می‎توانید اینجا ببینید:

AstraZeneca خلیج (داروسازی)

Apparel Group (خرده‎فروشی پوشاک)

DHL (پست و حمل‎ونقل)

EMC (فناوری اطلاعات)

فدکس اکسپرس (پست و حمل‎ونقل)

هیلتون(هتل)

ماریوت(هتل)

مایکروسافت خلیج

شرایط کار در دبی

شرایط کار در دبی و ویزای کار دبی چگونه است؟

برای کار در دبی نیازی نیست که حتما زبان عربی بدانید. دانستن این زبان به شما در موفقیت‌ تان کمک خواهد کرد اما چون زبان تجارت انگلیسی‌ است ، با دانستن همان یک زبان هم از پس یافتن شغل یا توسعه بیزینستان برخواهید آمد.

روزهای کاری در این شهر از یکشنبه تا پنج شنبه است که اگر کار اداری پیدا کنید بیست و دو روز در سال را می‎توانید به مرخصی بروید. اما بسیاری از افراد برای تجارت به دبی می‎آیند. چرا که در دبی شما مالیات بر درآمد پرداخت نمی‎کنید و به همین دلیل این شهر یک مقصد ایده ‏‎آل برای کسانی است که به دنبال گسترش کسب‎ و کار خود و دریافت ویزای کار دبی هستند. اما فراموش نکنید که اشتغال در این شهر بدون مجوز کار غیرممکن است و سخت ‎گیری‌ های زیادی بابت آن اعمال می‎شود.

سالانه نزدیک به دویست هزار ویزای کار در دبی برای خارجی‎ها صادر می‌شود. آژانس ‎های کاریابی زیادی در این شهر مشغول به کارند که اجازه دریافت پول از کارگران را ندارند. اینجا با 5 تخصصی که در دبی پردرآمد و مورد نیاز هستند آشنا می‎شوید:

5) مهندسی آی‌تی و نرم‌افزار

شرکت‎ های زیادی در دبی مستقر هستند که همیشه نیاز به یک مهندس آی ‎تی یا به طور کلی مشاغل مرتبط با کامپیوتر هستند. با گسترش فناوری این نیاز روز به ‎روز هم بیشتر می‎شود و روی این حساب اگر تخصصی در این زمینه دارید در دبی بیکار نخواهید ماند. ویزای دبی

4) مشاوراملاک

تجارت املاک در دبی رونق بسیار خوبی دارد. میانگین حقوق یک مشاور املاک در دبی 30 هزار درهم است. اگر مشاور املاک بوده و تخصصی در آن دارید، اشتغال به آن در دبی سخت نبوده و بسیار پردرآمد است.

شهر دبی

3)خدمات درمانی

دبی قصد دارد که به عنوان قطب گردشگری‌ سلامت هم شناخته شود. به همین دلیل به شدت به دنبال جذب کادر درمان مانند پزشکان و پرستاران است.

2) منابع انسانی

طراحی برنامه ‏های توسعه سازمانی کارشناس منابع انسانی را تبدیل به یک شغل پردرآمد کرده است.

1)نمایندگی فروش و ارتباط با مشتری

دبی پر از فروشگاه‎ هایی است که در این شهر نمایندگی دارند. برای همین اگر مهارتی در این خصوص دارید، کار پیدا کردن برای شما بسیار آسان خواهد بود.

شرایط مهاجرت به دبی و اخذ اقامت و ویزای دبی

اولین چیزی که پیش از مهاجرت به دبی باید به آن فکر کنید، یک شغل است. بدون داشتن آن اغلب زندگی در یکی از گران‌ ترین شهرهای جهان اصلا آسان نیست. برای کار هم همانطور که گفتیم نیاز دارید تا ابتدا مجوز کار دریافت کنید. پس شما یا باید سرمایه خود را برای راه انداختن یک کار داشته باشید یا با استفاده از سایت‎های کاریابی به دنبال شغلی مناسب با مهارت ‎هایتان بگردید.

بعد از آنکه تکلیف شغل شما مشخص شد نیاز دارید تا اقامت دبی را به دست بیاوید. شما به اقامت خود در هنگام باز کردن حساب و معامله ملک و… نیاز دارید. برای دریافت اقامت شما باید قدم‎های زیر را بردارید:

  • سلامت خود را بررسی کنید.
  • برای اجازه کار به اداره کار این شهر درخواست بدهید.
  • گذرنامه ‎ای که حداقل شش ماه زمان داشته باشد.

شهر دبی

اجازه اقامت در دبی دو ساله داده می‎شود و تمدید آن آسان است. فردی که اقامت را گرفته می‎تواند خانواده درجه اول خود یعنی همسرو فرزندانش را با خود ببرد. شرایط مهاجرت کاری بسیار مناسب است. دبی نیازمند نیروی کار بوده و به آسانی اقامت کاری را به افرادی که به تخصصشان نیاز دارد، می‎دهند. برای مهاجرت کاری باید از یک شرکت اماراتی پیشنهاد کار داشته باشید.

بعد از این باید نسبت به گرفتن ویزای سه ‎ماهه کار مراجعه کنید. این مدت قابل تمدید است.

مهاجرت تحصیلی هم طرفداران خودش را دارد. کسانی که در دبی تحصیل می‎کنند برای ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای دیگر جهان با مشکلی روبه‎رو نخواهند بود. برخی از دانشگاه‎ های این شهر مثل دانشگاه آمریکائی ‎ها طرفداران زیادی دارد و البته شهریه آن بسیار بالاست. برای اقدام به مهاجرت تحصیلی شما نیازمند داشتن مدرک آیلتس هستید.

برای کسانی که با خرید ملک قصد گرفتن اقامت و مهاجرت به دبی را دارند، دو نوع ویزا اختصاص داده شده است. کسانی که اقامت 6 ماهه را می‎خواهند، باید ملکی به ارزش 1000000 درهم دبی خریداری کنند و البته حواسشان باشد که ملکی را بخرند که دارای پایان‌کار است. برای اقامت دو ساله هم 1000000 درهم نیاز است و البته ملک نباید در وثیقه و اجاره بابت وام باشد.

شما برای خرید ملک در دبی نیاز به مدارکی چون:

– گواهی نامه خریدوفروش ملک که توسط بنگاه صادر شده

– کپی پاسپورت

– کپی سند ملک مورد نظر که در وثیقه یا اجاره نیست

– تعداد 6 قطعه عکس

یک راه دیگر ثبت یک شرکت شخصی در دبی است. با ثبت این شرکت مجوز تجارت در مناطق آزاد برای شما صادر خواهد شد و آنگاه می‎توانید به عنوان یک شریک تجاری درخواست اقامت بدهید.

منبع : نومینا

برچسب ها گردشگری ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 520
  • بازدید کلی : 9010
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه