loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 51
شنبه 4 دی 1400 زمان : 13:01

تعمیرات اپل و تعمیرات تخصصی آیفون

شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی های آیفون:

رخ دادن این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش مهم ترین آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

تعمیرات تخصصی آیفون

خراب شدن کابل رابط:

یکی از علت های اصلی دیر شارژ شدن گوشی های آیفون می تواند خراب شدن کابل رابط یا فرسوده شدن آن باشد که در این صورت کابل فرسوده اجازه ورود جریان برق مناسب به گوشی آیفون را نمی دهد. قبل از آن که گوشی خود را نزد یک متخصص تعمیر گوشی آیفون ببرید بهتر است سیم رابط آن را چک کنید و در صورت داشتن سیم سالم، آن را با کابل فرسوده جایگزین کنید و سپس گوشی را تست کنید.

وجود گرد و غبار در پورت USB:

وجود گرد و غبار نیز می تواند مانع از شارژ شدن گوشی آیفون شود بعد از مشاهده گرد و غبار در پورت USB می توانید از یک شی ریز و کوچک جهت پاک کردن آن استفاده کنید.

وجود خرابی در آداپتور:

این مورد نیز یکی از مهم ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی آیفون می باشد که شما می توانید با تعویض آداپتور خراب با یک آداپتور جدید، گوشی آیفون را تست کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا نه.

تغییر دادن پریز:

برخی اوقات قبل از این که گوشی خود را جهت تعمیرات آیفون به مغازه های سطح شهر ببرید، می توانید راه های ساده ای را نیز امتحان کنید. گاهی اوقات ما تنها از یک پریز جهت شارژ گوشی آیفون استفاده می کنیم که بهتر است با عوض کردن پریز برق، بررسی کنیم که آیا مشکل حل شده است یا نه.

مشکلات موجود در میکروفون آیفون

مشکل میکروفون در گوشی های آیفون نیز یکی از بیشترین مواردی است که مردم به علت آن به مغازه های تعمیرات اپل یا تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه می کنند. مشکلات موجود در میکروفون آیفون می تواند ناشی از عوامل مختلف نرم افزاری یا سخت افزاری باشد که توصیه می شود قبل از سپردن گوشی آیفون خود به یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات موبایل آیفون، بهتر است عوامل زیر را بررسی کنید.

دانگر یا آپدیت کردن سیستم عامل آیفون:

اگر اخیرا سیستم عامل خود را آپدیت کرده اید و با مشکل میکروفون مواجه شده اید، توصیه می کنیم که سیستم عامل آیفون خود را دانگر کنید. یا اگر مدت طولانی است که سیستم خود را آپدیت نکرده اید، بهتر است که آن را آپدیت کنید.

تعمیرات تخصصی آیفون

وصل نبودن آیفون به هندزفری و ابزارهای دیگر:

اگر گوشی آیفون شما به هندزفری یا هر ابزار دیگری متصل باشد، هنگام برقراری تماس صوتی صدای فرد مقابل در آن ابزار مربوطه شنیده می شود و باید این نکته را نیز در نظر گرفت. در نتیجه قبل از فکر کردن به تعمیر گوشی آیفون بهتر است این نکته بسیار ساده را درنظر بگیرید.

فکتوری ریست کردن گوشی آیفون:

در واقع فکتوری ریست کردن باعث می شود که تمام اطلاعات و تنظیمات فرد روی گوشی آیفون حذف و گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه برگرد.

حذف کردن اپلیکیشن های مخرب:

اگر اخیرا یک برنامه یا بازی روی گوشی آیفون خود نصب کرده اید و سپس فکر می کنید که میکروفون گوشی شما دچار اشکال شده است، بهتر است قبل از مراجعه به مغازه های تعمیرات آیفون، برنامه یا بازی را از گوشی خود حذف کنید.

رفتن آنتن آیفون یا همان No Service در تعمیرات اپل

علت اصلی این مشکل در اکثر اوقات مربوط به بخش سخت افزاری می باشد که با مراجعه به مغازه های تعمیرات تخصصی آیفون ، می توانید جهت حل این مشکل اقدام کنید. اما در بسیار از مواقع نیز این مشکل را می توان با رویکردهای نرم افزار حل کرد که در این بخش برخی از مهم ترین آن ها را با هم بررسی می کنیم.

مرحله اول، ریستارت کردن گوشی آیفون: جهت این کار بهتر است موارد زیر را انجام دهید.

  • دکمه افزایش صدا را فشار دهید و سپس رها کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس رها کنید.
  • دکمه سمت راست یا همان پاور را فشار دهید و تا زمانی که لوگوی اپل نمایش داده نشد، آن را نگه دارید.

بعد از ریستارت شدن بگذارید تا گوشی آیفون شناسایی شبکه سیم کارت را انجام دهد که به احتمال زیاد این مشکل حل خواهد شد.

مرحله دوم، خارج کردن سیم کارت و نصب مجدد آن.

مرحله سوم، اطمینان از سالم بودن گوشی آیفون.

مرحله چهارم، اطمینان از رجیستر بودن گوشی.

مرحله پنجم، آپدیت سیستم عامل آیفون:

  • ورود به بخش settings گوشی آیفون.
  • انتخاب کردن گزینه General.
  • اگر گزینه Software Update را مشاهده می کنید و فعال است، آن را انتخاب کنید.
  • گزینه Download را انتخاب کنید.
  • در نهایت نیز گزینه Install Update را انتخاب کنید.

مرحله ششم، بررسی کردن تنظیمات شبکه سیم کارت موبایل.

مرحله هفتم، فعال سازی حالت پرواز گوشی و سپس غیر فعال کردن آن.

کار نکردن تاچ صفحه نمایش آیفون

این مشکل نیز به دفعات به مغازه های تعمیرات آیفون یا افراد متخصص در زمینه تعمیرات اپل ارجاع داده می شود. قبل از این که شما جهت حل این مشکل به مغازه های تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه کنید می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

تعمیرات تخصصی آیفون

ریستارت کردن گوشی:

ساده ترین راه، ریست کردن گوشی آیفون می باشد که حتما آن را تست کنید. جهت انجام این کار باید دکمه پاور گوشی آیفون را فشار دهید تا یک اسلایدر که مربوط به خاموش کردن دستگاه می باشد نمایان شود. در این حال سعی کنید انگشت خود را روی اسلایدر قرار دهید و آن را به سمت راست بکشید تا گوشی آیفون خاموش شود. در نهایت با فشردن دکمه پاور یک بار دیگر سعی کنید گوشی را روشن کنید.

فورس ریست کردن:

این عملیات نیز می تواند جهت رفع مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش موثر باشد و احتمالا دیگر نیاز نباشد که به مغازه ی تعمیرات آیفون مراجعه کنید. جهت انجام این کار می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • فشار دادن دکمه Home و Power به صورت همزمان تا زمانی که لوگوی گوشی آیفون نشان داده شود.
  • بعد از مشاهده لوگوی گوشی اپل، دکمه مربوطه را رها کنید.

تنظیم کردن ۳D Touch Sensitivity: برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد شدن به بخش Settings گوشی آیفون.
  • انتخاب کردن گزینه General.
  • انتخاب کردن گزینه Accessibility.
  • انتخاب کردن گزینه ۳D Touch.
  • رفتن به پایین صفحه و انتخاب کردن گزینه ۳D Touch.
  • غیرفعال کردن گزینه ۳D Touch و سپس فعال کردن آن.
  • در نهایت نیز اسلایدری که در وسط صفحه قرار دارد را روی گزینه Normal قرار دهید.

حذف کردن اپلیکیشن ها مخرب و مشکوک به ویروس

خالی کردن حافظه گوشی آیفون: این راه نیز یکی از ساده ترین راه ها می باشد و قبل از این که به مغازه های تعمیرات تخصصی آیفون یا افراد متخصص در زمینه تعمیرات موبایل آیفون مراجعه کنید می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود به بخش Setting گوشی آیفون.
  • انتخاب کردن گزینه Storage & icloud Usage.
  • انتخاب کردن گزینه Manage Storage.

فکتوری ریست کردن گوشی

  • وارد شدن به بخش Setting.
  • وارد شدن به بخش General.
  • انتخاب کردن Reset.
  • انتخاب کردن Erase All Content And Settings.
  • انتخاب کردن گزینه Erase جهت فکتور ریست کردن گوشی.

آپدیت کردن IOS

مشکل اثر انگشت آیفون:

این مشکل نیز از آن دسته مشکلاتی می باشد که به وفور به مغازه های تعمیرات اپل ارجاع داده می شود که توصیه می کنیم قبل از این کار، نکات زیر را در نظر بگیرید:

تمیز کردن سطح اسکنر گوشی آیفون.

تمیز کردن انگشت خود.

آپدیت کردن سیستم عامل آیفون.

چک کردن این که قاب گوشی روی اسکنر قرار نگرفته باشد.

قرار دادن انگشت به صورت صحیح روی اسکنر.

اطمینان حاصل کردن از فعال بودن قابلیت تاچ آیدی گوشی آیفون.

ریست کردن مشخصات اثر انگشت

شارژ نشدن گوشی آیفون بعد از آب خوردگی در تعمیرات اپل

متاسفانه خیلی از مراجعات به مغازه های تعمیرات آیفون یا تعمیرات اپل، مشکل آب خوردگی گوشی می باشد و بعد از آب خوردن گوشی آیفون ممکن است باتری شارژ نشود که بررسی موارد زیر می تواند مفید باشد.

تعمیرات اپل

تمیز کردن سوکت شارژ.

تغییر دادن نوع شارژ و عوض کردن آن.

تعویض کردن کابل شارژر.

قرار دادن گوشی آیفون در یک کیسه برنج.

صدای خش خش اسپیکر آیفون:

صدای خش خش در گوشی های آیفون می تواند بسیار آزار دهنده باشد و معمولا فرد هنگام مواجه شدن با این مشکل، گوشی را نزد یک مغازه تعمیرات آیفون یا یک فرد متخصص تعمیر گوشی آیفون می برد که قبل از این اقدام بهتر است به نکات زیر توجه کنیم:

– صدای خش خش گوشی آیفون می تواند به دو صورت نمایان گر شود که در حالت اول خش خش ها در حین تماس تلفنی نمایان می شوند و که جهت حل این مشکل می توان اسپیکر مکالمه گوشی را تعویض کرد.

– در حالت دوم صدای خش خش ها ممکن است زمانی که از بلندگو گو استفاده می کنید نمایان شود. مثلا امکان دارد که شما در حال گوش دادن به یک موزیک باشید و با یک صدای خش خش مواجه شوید که در این حالت بهتر است کپسول اسپیکر آیفون یا همان بلندگوی اصلی گوشی را تعویض کنید که برای این کار نیز شاید لازم نباشد به مغازه های تعمیرات موبایل مراجعه کنید و با در دست داشتن برخی از تجهیزات، خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

مهم ترین نکات در تعمیر مشکل صدای خش خش گوشی آیفون:

  • مهارت و تجربه تعمیر کار: یکی از نکات مهم در این زمینه، بررسی تخصص افراد موجود در مغازه تعمیرات آیفون می باشد که بدیهی است باید گوشی را به افراد متخصص تری نشان دهید.
  • استفاده کردن از قطعات اورجینال: می توان گفت تقریبا ۹۰ درصد مواقع با عوض کردن قطعات مربوطه در گوشی آیفون، می توانید مشکل خش خش گوشی خود را برطرف کنید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مغازه های تعمیرات تخصصی آیفون نباشد.
  • تجهیزات و ابزارهای تعمیر: گوشی های آیفون بسیار حساس هستند و باید هنگام باز کردن و تعمیر کردن هر بخش از آن، از تجهیزات و ابزارهای استاندارد استفاده کنید.

مشکل ویبره یا ویبراتور گوشی آیفون در تعمیرات اپل

مشکل ویبره نخوردن نیز یکی از مشکلات رایج گوشی های آیفون می باشد که مراجعات زیادی به مغازه های تعمیرات آیفون و افراد حرفه ای در زمینه تعمیرات تخصصی آیفون یا تعمیرات اپل گزارش می شود. دلیل بروز این عامل می تواند یا نرم افزاری باشد یا سخت افزاری که در این بخش ما سعی می کنیم نکات مهم مربوط به نرم افزاری را برای شما لیست کنیم که آن ها را تست کنید.

ریستارت کردن گوشی آیفون: شاید این موضوع برای شما کمی عجیب باشد اما خیلی از اوقات با یک ریستارت ساده می توانید خیلی از مشکلات را برطرف کنید.

تعمیرات اپل

آپدیت کردن سیستم عامل: همیشه سعی کنید که جدیدترین و به روز ترین نسخه سیستم عامل IOS را روی گوشی خود داشته باشید تا از برخی باگ ها و نقاط ضعف نسخه های قبل در امان باشید.

ریستوری بکاپ قدیمی: خیلی از اوقات با ریستور کردن بکاپ های قدیمی، مشکل ویبره یا ویبراتور گوشی آیفون حل می شود و قبل از مراجعه به مغازه های تعمیرات آیفون بهتر است این نکته ساده را نیز امتحان کنید.

فکتوری ریست: خیلی از اوقات نیز گزارش شده است که با فکتوری ریست کردن گوشی، مشکل ویبره یا ویبراتور گوشی آیفون حل شده است و انجام این مورد نیز خالی از لطف نیست.

سخن پایانی در رابطه با تعمیرات تخصصی آیفون

در این مقاله نکات مفیدی را درباره تعمیرات تخصصی آیفون با هم بررسی کردیم و نکته ای که وجود دارد این است که با رخ دادن هر مشکلی، سعی کنید خودتان آن را حل کنید و اگر موفق نشدید گوشی را به یک مغازه تعمیرات تخصصی آیفون یا فرد متخصص تعمیر گوشی آیفون نشان دهید.

برچسب ها تعمیرات موبایل ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 638
  • بازدید کلی : 9128
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه