loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 49
يکشنبه 3 بهمن 1400 زمان : 11:10

مقدمه ای در رابطه با ذخیره ساز کیونپ Qnap

این روزها با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی در زمینه های مختلف، بسیاری از فعالیت ها به وسیله رایانه و تجهیزات شبکه جدید و بروز انجام می شود و تولید مقدار زیادی از اطلاعات و داده ها با حجم بالا امری طبیعی است. بنابراین می توان گفت به دنبال افزایش حجم داده ها و اطلاعات حفظ و نگهداری از آن ها نیز امری با اهمیت تلقی می شود. از این رو تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری خاصی جهت ذخیره امن و نگهداری از انواع داده و اطلاعات اختصاصی شده اند که این امر را برای سازمان ها و شبکه ها با ابعاد مختلف ممکن می سازد که آن ها را ذخیره ساز یا استوریج می نامند. از جمله ذخیره ساز های نام آشنا و معتبر می توان به ذخیره ساز QNAP اشاره کرد که محصولات آن در انواع مدل جهت ذخیره سازی اطلاعات شبکه ها و سازمان ها با ابعاد مختلف بهینه سازی شده اند.

معرفی ذخیره ساز QNAP

ذخیره ساز های QNAP محصول شرکتی به همین نام (QNAP: Quality Network Appliance Provider ) هستند، که با هدف ذخیره اطلاعات و داده ها تحت شبکه NAS و ضبط و ذخیره تصاویر یا ویدئو ها تحت شبکه NVR تولید و مورد بهره برداری رسیده اند.در واقع می توان گفت که ذخیره ساز QNAP سیستمی متشکل از چند هارد دیسک می باشد که به طور مداوم به اینترنت وصل است و به عنوان واحد ذخیره ساز تمامی فایل ها و رسانه های مورد نظر از جمله؛ عکس ها، فیلم ها، فایل های موسیقی و انواع داده و اطلاعات را ذخیره می کند که در هر زمان و مکانی قابلیت دسترسی و استفاده را دارا می باشد.

ذخیره ساز کیونپ Qnap

ویژگی های استوریج و ذخیره ساز کیونپ QNAP

ذخیره ساز کیونپ QNAP دارای ویژگی هایی می باشد که موجب شده است که به یکی از استوریج ها و ذخیره ساز های پرطرفدار تبدیل شود از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- فراهمی امنیت شبکه برای اطلاعات، داده ها، فایل ها و ... ذخیره شده

- قابلیت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در ذخیره ساز QNAP از مکانی دیگر

- امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات، داده ها، فایل ها و ... ذخیره شده در ذخیره ساز QNAP میان کاربران یک شبکه

- انسجام بخشیدن به داده ها و اطلاعات پراکنده

- تنوع و انعطاف پذیری بالا در کنار توانایی و عملکرد بالا

- مدیریت یکپارچه و یکجای اطلاعات

- فراهم آوردن حجم و گنجایش بالا جهت ذخیره سازی اطلاعات، فایل ها و ...

- استفاده از فضای ذخیره ابری

- پشتیبانی و بازیابی اطلاعات و درنتیجه صرفه جویی در هزینه ها

- ذخیره اطلاعات با حجم زیاد و رمزنگاری داده ها

- دارا بودن App center اختصاصی

- استفاده از پروتکل های مختلف برای ایجاد ارتباط از جمله HTTP, CIFS, NFS

- همگام سازی انواع دستگاه ها برای به اشتراک گذاشتن داده ها و اطلاعات

- کاربری ساده و آسان

- دوام و کیفیت بالا

- و ... .

جدای از ویژگی های قابلیت دسترسی و اطمینان و امنیت شبکه که در بالا به آن اشاره شد در استوریج و ذخیره ساز QNAP از تکنولوژی و امکانات خاصی استفاده شده است که این ذخیره ساز را به شکلی کاربردی از دیگر محصولات مشابه متمایز می کند از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مجازی سازی ، اختصاص پردازش گرافیکی و استفاده از ماشین های مجازی سازی سرور

- بهره گیری از تعداد زیادی سیستم و دوربین نظارت تصویر و استفاده از فناوری پردازش تصویر در استوریج

- ارائه سیستم های مدیریت خطا برای سیستم های QVR Pro که به هوش مصنوعی مجهزند

- داشتن راه کار در هنگام Fail شدن سیستم ها

- به کارگیری تکنولوژی اینترنت اشیا

- استفاده از تکنولوژی Deep Learning

- به کارگیری تکنولوژی دستیار هوشمند

- ذخیره ساز iSCSI/ IP- SAN/SAN

- و ... .

ذخیره ساز کیونپ Qnap

دسته بندی محصولات استوریج و ذخیره ساز کیونپ QNAP

دسته بندی محصولات ذخیره ساز QNAP بر اساس کاربرد و ویژگی های سخت افزاری به شکل سه دسته نام برده در زیر می باشد:

- ذخیره ساز QNAP تحت شبکه، دسته خانگی و یا مناسب برای کسب و کارهای کوچک (SOHO):

این دسته از ذخیره ساز QNAP جهت ذخیره اطلاعات برای اعضای یک خانواده و یا اعضا در یک کسب و کار کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله قابلیت های این دسته از استوریج می توان به مواردی مانند؛ پشتیبان گیری، ذخیره آسان اطلاعات و فایل ها، خروجی hdmi، نصب کارت pcie، دسترسی از مکان های مختلف و ... اشاره کرد.این دسته از ذخیره ساز QNAP دارای مدل های TS-451, TS-251A, TS-231P, TS-251, TS-128 و ... می باشد که در این مورد پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مشخصات فنی این رده از محصولات به سایت مفتاح مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره بگیرید.

- ذخیره ساز QNAP دسته میانی، شامل دستگاه های NAS مناسب برای کسب و کارهای متوسط و یا کسب و کار رو به پیشرفت (SMB):

این دسته از ذخیره ساز QNAP دارای قابلیت هایی هم چون؛ ذخیره سازی آسان اطلاعات به صورت متمرکز، تهیه پشتیبان از داده ها و اطلاعات، استفاده از VM hypervisor، کاربرد QvpcT، سازگاری با 10 GbE ، پشتیبانی از raid، به کارگیری انواع تنظیمات امنیتی، پشتیبانی از AFP, NFS, SMB/CIFS، گنجایش و سرعت بالا اشاره کرد.مدل های TVS-882BRT3, TVS-871T, TS-1277, TS-431XeU و ... از جمله محصولات این سری هستند که برای آشنایی دقیق و تخصصی با مشخصات فنی این دسته از ذخیره ساز QNAP می توانید به سایت مفتاح مراجعه کنید.

ذخیره ساز QNAP دسته سازمانی (Enterprise):

ذخیره ساز های این دسته نسبت به دو مورد دیگر با توجه به کاربردی که دارند دارای راندمان و سرعت بالا برای طبقه بندی اطلاعات و داده ها، گنجایش مطلوب جهت ذخیره حجم بالایی از اطلاعات، سازگاری با شبکه 10 GbE برای پشتیبانی از نسل های آینده شبکه، ارائه سرویس های گوناگون هماهنگ با مجازی سازی سرور و ... می باشند.مدل های SS-EC1879U-SAS-RP, TS-1685, TVS-EC1680U-SAS-RP R2 و ... از جمله مدل ها در این گروه می باشد که جهت آشنایی دقیق و کاربرد آن با توجه به نیاز سازمان مورد نظر می توانید از خدمات مجموعه مفتاح استفاده کنید.

ذخیره ساز کیونپ Qnap

- ذخیره ساز QNAP مناسب برای دوربین مدار بسته

استفاده از ذخیره ساز QNAP با توجه به پهنای باند و گنجایش ذخیره سازی با استفاده از دو راهکار QVR Pro و QVR Elite مناسب با دوربین مدار بسته نیز یکی دیگر از انواع و کاربردهای ذخیره ساز QNAP می باشد.

ذخیره ساز QNAP را می توان برای طیف گسترده ای از شبکه ها و سازمان ها از جمله منازل، بانک ها، دانشگاه ها، صدا و سیما، ادارات خصوصی و دولتی، آموزش و پرورش، پتروشیمی و .... با توجه به نیاز مورد استفاده قرار داد. در این راستا افراد و سازمان ها می توانند با توجه به نیاز خود از خدمات ارزنده سایت مفتاح در زمینه معرفی، خرید، نصب و ... ذخیره ساز کیونپ QNAP استفاده کنند.

خرید و قیمت ذخیره ساز کیونپ Qnap

شرکت مفتاح رایانه افزار به عنوان یکی از برترین شرکت های وارد کننده و فروشنده محصولات استوریج و ذخیره ساز در کشور می باشد که با دارا بودن مشاوران و کارشناسان فنی برجسته در فروش انواع استوریج آمادگی ارائه مشاوره های فنی برای خرید استوریج به شما عزیزان می باشد. برای خرید استوریج کیونپ Qnap می توانید با شماره های شرکت تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

برچسب ها ذخیره ساز , استوریج ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 528
  • بازدید کلی : 9018
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه