loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 21
سه شنبه 14 فروردين 1403 زمان : 14:05

سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، یک فعالیت پرریسک محسوب می‌شود، اما اگر این سرمایه‌گذاری به‌درستی انجام شود، سود سرشاری را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند. بسیاری از معامله‌گران در بازار کریپتو شاهد سودهای کلان برخی از ارزهای دیجیتال و از طرفی، نزول شدید و یا حتی نابودی برخی از مطرح‌ترین کوین ها در سال‌های اخیر بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت را مطرح کرده تا شما با مطالعه این مقاله، بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری هر چه ‌بهتر در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال بگیرید.

چگونگی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ممکن است ابتدا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمی پیچیده به نظر برسد. اما می‌توان با اجرای دو مرحله زیر، از این میزان پیچیدگی کاست. اولاً، شما باید تحقیقات زیادی را انجام داده و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت را انتخاب کنید. این قسمت کمی دشوار است، زیرا شما باید تاریخچه قیمت، مسیر و اهداف پروژه یک کوین و وضعیت آن در بازار را ارزیابی کنید و سپس باید به مواردی همچون مقررات و قوانین دولتی و حمایت احتمالی سلبریتی‌ها و افراد شاخص در مورد کوین موردنظر خود، توجه کنید.

از طرفی کاربرد توکن در ارزش آینده یک ارز دیجیتال ، حائز اهمیت است. ارزش و کارایی یک کوین سبب بهبود ارزش بازار پروژه آن می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاران باید مستعدترین صنایع را که آینده درخشانی دارند، انتخاب کنند. می‌توان ارزهای دیجیتال حوزه web3 ، بازی‌های رایانه‌ای، امور مالی، هنر، تراکنش‌های بانکی و بسیاری از ارزهای دارای پروژه‌های بنیادی را در نظر گرفت.

نحوه انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

علاوه بر موارد بالا که در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت تأثیرگذار هستند، باید به عوامل جزئی‌تر نیز توجه داشت که در این بخش مورد اشاره قرار می‌گیرند:

ارزش بازار

ارزش بازار یک ارز دیجیتال به معنای قیمت به‌ازای هر کوین یا توکن ضربدر کل تعداد کوین‌ها یا توکن‌های در گردش است. ما غالباً باید میان ارزش بازار کنونی (Current Market Cap) و ارزش بازار کاملاً رقیق شده (Fully Diluted Market Cap)، تفاوت قائل شویم. ارزش بازار کنونی شامل کلیه کوین‌ها یا توکن‌هایی است که تا امروز در دسترس قرار دارند در حالی که ارزش بازار کاملاً رقیق شده شامل کلیه توکن‌ها یا کوین‌هایی هست که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، اما در آینده از طریق فرآیند‌هایی همچون ماینینگ کریپتو یا استیکینگ کریپتو عرضه می‌شوند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

اگر تفاوت معناداری میان این دو مقدار وجود داشته باشند، احتمال سقوط قیمت این کوین در آینده وجود دارد، زیرا توکن‌های بیشتری وارد بازار خواهند شد و در نتیجه، عرضه آن نسبت به تقاضا افزایش خواهد یافت.

شاید بتوان گفت این اعداد مهم‌ترین عامل در تعیین یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بوده و غالباً هنگام مقایسه قیمت یک واحد توکن، نادیده گرفته می‌شود.

حجم معامله

حجم معامله بالا و مناسب یک توکن، موید مطلوب بودن یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است. این موضوع به معنای آن است که گروه‌های بزرگ‌تری به آن کوین علاقه‌مند شده و احتمال عرضه آن توسط صرافی‌های مطرح جهت معامله وجود دارد. حجم معامله بالا به معنای قابلیت دسترسی بالاتر به یک دارایی است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

نقدینگی

نقدینگی (لیکوییدیتی) و حجم معامله، دو مفهوم مرتبط به هم هستند، زیرا حجم معامله و تغییرات قیمت، تا حدودی نشان‌دهنده نقدینگی هستند. حجم معاملاتی بالا به‌علاوه حرکات قیمتی محدود، موجب لیکوییدیتی زیاد می‌شود، اما می‌توان موارد خاصی را به‌عنوان استثنا برشمرد.

نقدینگی واقعی، شاخصه بسیار مهمی از نگاه سرمایه‌گذاران به‌ویژه در صرافی‌های غیرمتمرکز است. در واقع نقدینگی به معنای میزان سهولت خروج از یک موقعیت معاملاتی است. بیشتر سرمایه‌گذاران در مورد کوین‌ها یا توکن‌های جدید، با مشکل نقدینگی مواجه می‌شوند. اگر نقدینگی بسیار پایین باشد، یعنی کمتر از 10 برابر سرمایه‌گذاری شما باشد، امکان فروش آن دارایی با قیمت فعلی بازار وجود ندارد. شما صرفاً باید هنگامی در دارایی‌های با نقدینگی پایین سرمایه‌گذاری کنید که بخواهید آنها را در بازه‌های زمانی بلند مدت نگهداری کرده و در آینده، انتظار نقدینگی بالا از آنها داشته باشید.

پشتیبانی جامعه

می‌توان جامعه حامی یک کوین را کاربران و هولدرهای فعلی و مشتریان آن در آینده تلقی کرد. شما باید به پرسش‌های زیر هنگام بررسی معیارهای بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت پاسخ دهید:

  • آیا جامعه حامی این دارایی واقعی است؟ یا آیا دنبال‌کنندگان آن در صفحات اجتماعی مانند توییتر یا دیسکورد، صفحات حقیقی هستند یا جعلی؟
  • آیا افراد حقیقتاً به آن دارایی علاقه‌مند هستند؟

امنیت و شفافیت

همان‌طور که در گذشته مشاهده شده است، فقدان دو عامل امنیت و شفافیت می‌تواند سبب ازبین‌رفتن یک پروژه و ارزش آن در طی مدت‌زمان بسیار کم شود. مسائل امنیتی هیچ‌گاه در حوزه بلاکچین یا فناوری‌های ارزهای دیجیتال رخ نمی‌دهد، بلکه بیشتر رخنه‌ها و مشکلات امنیتی ناشی از نبود نظارت و عوامل انسانی هستند.

از طرفی شفافیت کافی، امکان کشف زودهنگام رفتار مجرمانه را بالا می‌برد. در این خصوص می‌توان پرسش‌های مهم زیر را مطرح کرد:

  • چه کسی به کدها دسترسی دارد؟ بدترین سناریو ممکن چیست؟
  • آیا یک نقطه شکست وجود دارد (یعنی فردی که از رمزهای اختصاصی جهت تغییر یک قرارداد هوشمند استفاده می‌کند)؟
  • آیا اطلاعات سرپوشیده‌ای وجود دارد؟ کدام یک از اطلاعات باید شفاف باشند؟

عملکرد

عملکرد گذشته شاخص بسیار خوبی در مورد وضعیت یک دارایی در آینده است، اما همیشه این موضوع تضمین شده نیست. هر چند که ممکن است پروژه‌هایی با عملکرد مناسب، ارزش بازار بالاتری نسبت به سایر پروژه‌های کمتر شناخته شده داشته باشند، ممکن است ریسک آنها به‌مراتب کمتر باشد.

در بازارهای خرسی و در زمان عدم‌اطمینان کاربران و معامله‌گران، یکی از بهترین استراتژی‌ها، دنبال کردن پروژه‌هایی است که از سوابق خوبی برخوردار بوده و ارزش توکن آنها با زیان‌های شدیدی مواجه شده است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت کدام ها هستند؟

با آگاهی از مهم‌ترین معیارهای شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت ، در این قسمت برترین کوین‌های موجود در بازار کریپتو را معرفی می‌کنیم:

بیت‌ کوین (BTC)

بیت‌ کوین همچنان به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال در بسیاری از کشورها و نهادهای مالی به‌عنوان جایگزین پول حقیقی استفاده می‌شود. بیت‌ کوین در طی 14 سال گذشته در حال رشد بوده و مورد پذیرش گسترده‌ای قرار گرفته است. بیت کوین یکی از ضروری ترین دارایی ها برای تمامی سبدهای سرمایه‌گذاری است.

ارزش بازار بسیار زیاد (نوسان کم و سود کم نسبت به سایر آلت‌کوین‌ها)
حجم معاملاتی بسیار بالا
نقدینگی بسیار بالا
کاربرد/ پذیرش زیاد (شفاف، گسترده و پرکاربرد)
تیم توسعه‌دهنده بسیار خوب (بزرگ و دارای صلاحیت)
پشتیبانی جامعه قابل‌توجه (جامعه گسترده)
امنیت و شفافیت در بهترین وجه ممکن
عملکرد ایده‌آل

اتریوم (ETH)

Ethereum در جایگاه دوم فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت قرار می‌گیرد. این پلتفرم بلاکچین امکان ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم کرده و قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند. هر چند که اتریوم در گذشته، عملکرد بسیار مطلوبی داشته و به‌درستی در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال از حیث ارزش بازار قرار دارد، اما نمی‌توان گفت این جایگاه برای همیشه متعلق به اتریوم است.

ارزش بازار بسیار زیاد (نوسان کم و سود کم نسبت به سایر آلت‌کوین‌ها)
حجم معاملاتی بسیار بالا
نقدینگی بسیار بالا
کاربرد/ پذیرش زیاد (شفاف، گسترده و پرکاربرد)
تیم توسعه‌دهنده بسیار خوب (بزرگ و دارای صلاحیت)
پشتیبانی جامعه قابل‌توجه (جامعه گسترده)
امنیت و شفافیت بسیار خوب (هر چند که بلاک‌چین امن و شفاف است، ممکن است قراردادهای هوشمند مخرب برای کاربران معمولی خطرناک باشد).
عملکرد ایده‌آل

کاردانو (ADA)

کاردانو، یک پلتفرم بلاکچین است که هدف آن ایجاد یک پلتفرم کارا، پایدار و تعامل‌پذیر برای ساخت و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند است. این کوین جهت ایجاد امکان توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) و حل مسائل مقیاس‌پذیری، تعامل‌پذیری و ثبات طراحی شده است که سایر پلتفرم‌های بلاکچین را تهدید می‌کند.

کاردانو، یک پروژه ارزشمند با ارزش فاندامنتالی بالا است که جامعه گسترده‌ای از معامله‌گران و کاربران ارزهای دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کنند. رویکرد تحقیقاتی عمیق تیم توسعه کاردانو جهت توسعه این پروژه موجب شده است تا سرعت رشد آن کمتر از سایر پروژه‌ها باشد، اما از پایداری بسیار بیشتری برخوردار است.

ارزش بازار

زیاد
حجم معاملاتی متوسط
نقدینگی متوسط
کاربرد/ پذیرش زیاد (شفاف، گسترده و بازار بزرگ)
تیم توسعه‌دهنده عالی
پشتیبانی جامعه قابل‌توجه (جامعه گسترده)
امنیت و شفافیت بسیار خوب (هر چند که بلاکچین امن و شفاف است، ممکن است قراردادهای هوشمند مخرب برای کاربران معمولی خطرناک باشد).
عملکرد

بسیار خوب

سولانا (SOL)

بدون تردید، solana در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت قرار می‌گیرد. سولانا برای تراکنش‌های پرسرعت با حجم بالا طراحی شده است. این کوین، جایگزین کارا و مقیاس‌پذیرتری نسبت به سایر شبکه‌های بلاکچین است و برای برنامه‌هایی مناسب است که به تراکنش‌های سریع و متعدد نیاز دارند. در گذشته، سولانا بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ بوده است. سولانا به دلیل ارتباط با پرونده سم بنکمن فرید (مالک FTX)، با مشکلات فراوانی مواجه شد. اگر این پروژه بتواند بر مشکلات فنی فائق شده و قابلیت‌های کاربردی خود را حفظ کند، می‌توان به آینده درخشان SOL همانند فونیکس امیدوار بود.

ارزش بازار زیاد
حجم معاملاتی زیاد
نقدینگی زیاد
کاربرد/ پذیرش زیاد (سرعت بالای سولانا موجب شده است تا به‌عنوان بهترین راهکار برای بسیاری از موارد کاربردی تبدیل شده و مدت‌زمان بسیار کوتاه، مورد پذیرش فراوان قرار گیرد).
تیم توسعه‌دهنده متوسط (باید منتظر ماند و شاهد حل شدن مسائل بزرگ سولانا در حوزه الگوریتم اجماع در آینده بود).
پشتیبانی جامعه قابل‌توجه (جامعه گسترده)
امنیت و شفافیت نامناسب (به دلیل هزینه بالای منابع جهت اجرای گره سولانا، کنترل شبکه در دستان چند بازیگر که از قدرت بالایی برخوردار هستند، قرار دارد)
عملکرد بسیار خوب

کلام آخر

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در بلند مدت، نیازمند توجه به معیارهای مختلف مانند روندهای بازار، پیشرفت‌های فناوری، ارزش بازار، حجم معاملاتی، میزان نقدینگی و سایر مواردی است که در این مقاله مورد اشاره قرار گرفتند. می‌توان در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2024 و سال‌های بعد، به نام هایی همچون بیت‌ کوین، اتریوم، کاردانو و سولانا اشاره کرد که مورد استقبال گسترده کاربران و معامله‌گران بازار کریپتو قرار دارند.

سوالات متداول در رابطه با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

آیا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟

بله کریپتو به یکی از پرطرف‌دارترین بازارها تبدیل شده است که وجود آن در سبد تمامی سرمایه‌گذاران ضروری است.

مشهورترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

بدون تردید، بیت‌ کوین در ردیف نخست ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. اتریوم در ردیف بعدی قرار می‌گیرد.

کدام موارد جزو مهم‌ترین مولفه‌های بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت هستند؟

ارزش بازار، حجم معامله، نقدینگی، کاربرد و میزان استقبال معامله‌گران، تیم توسعه‌دهنده، پشتیبانی جامعه، امنیت و شفافیت، جزو مهم‌ترین معیارهای شناخت یک دارایی کریپتویی محسوب می‌شوند.

چه مواردی جزو بهترین ترندهای سرمایه‌گذاری در سال 2024 هستند؟

DeFi (امور مالی غیرمتمرکز)، NFTها (توکن‌های غیرقابل‌تعویض)، گیمینگ و حوزه‌های مالی و بانکی، جزو بهترین ترندهای سرمایه‌گذاری هستند.

منبع : آرکا کوین

برچسب ها ارز دیجیتال ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 583
  • بازدید کلی : 9073
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه