loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 47
دوشنبه 2 اسفند 1400 زمان : 15:06

مقدمه ای برای ذخیره ساز تری پار HP 3par

این روزها با پیشرفت تکنولوژی حجم بالایی از داده ها و اطلاعات تولید می شود که نگهداری و ذخیره آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. نیاز روز افزون به ذخیره و حفظ اطلاعات منجر به تولید و به وجود آمدن انواع مختلفی از ذخیره سازها توسط شرکت های بزرگ و معروف دنیا شده است. ذخیره سازهای شرکت 3PAR از قدرتمند ترین و کاراترین محصولات HP در زمینه حفظ و ذخیره انواع داده و اطلاعات می باشد که در ادامه به صورت اجمالی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی ذخیره ساز تری پار 3PAR

شرکت 3PAR در سال 1999 در کالیفرنیا با نام PAR برگرفته از اسامی سه کارشناس سخت افزار موسس آن، فعالیت خود را آغاز کرد که پس از مدتی به عنوان چهارمین شرکت پیشرو در میان شرکت های فناوری اطلاعات (IT) معرفی شد. در سال 2010 با پیشنهادهایی از سوی دو شرکت بزرگ Dell و HP این شرکت توسط HP خریداری و محصولات خود را با نام ذخیره ساز HP 3PAR روانه بازار کرد.لازم به ذکر است که استوریج و ذخیره ساز 3PAR به دلیل فعال بودن در هر دو حوزه General purpose storage و همچنین Solid State arrays توانسته است در میان برترین برندهای ذخیره ساز و استوریج قرار بگیرد و به عنوان رهبر آن ها شناخته شود.

ذخیره ساز تری پار HP 3par

ویژگی های ذخیره ساز 3PAR

ذخیره ساز 3PAR افزون بر ویژگی های عمومی ذخیره سازها دارای ویژگی هایی خاص می باشد که آن را از دیگر ذخیره سازها متمایز می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کاهش هزینه های ذخیره فلش با کاربرد تکنولوژی Hardware Accelerated Thin

- فراهمی فضای ذخیره سازی از چند ترابایت تا 80 پتابایت

- مدیریت خودکار و سرعت 8 برابری در سرویس provisioning با به کارگیری مواردی هم چونHPE one view, Integration،Open Stack ، Federated Data mobility

- جلوگیری از Time down با استفاده از Multi-tenant و سرویس داده Teir-1

- کاهش TCO با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و قوی و همچنین صرفه جویی گارانتی

- دسترسی پذیری بالا تا 9999/99 درصد

- پشتیبانی از Flash Array

- سرعت بالا در عملیات Deduplication و محاسبات RAID

- انعطاف پذیری بالا

- محافظت از داده ها

- سرعت بالا و زمان تاخیر کمتر از یک میلی ثانیه

- مقرون به صرفه بودن و ... .

مزیت های استفاده از استوریج و ذخیره ساز تری پار 3PAR

استفاده از ذخیره ساز تری پار 3PAR با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، دارای مزیت هایی می باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

Deduplication:

این قابلیت شامل فرایندی است که موجب می شود از کپی شدن تکراری اطلاعات و پرشدن فضای ذخیره جلوگیری شود. به عبارتی این قابلیت با حذف نمونه های تکراری، به صورت افزونه از نیاز به حجم ذخیره سازی اضافی می کاهد.

Adoptive flash cache:

این قابلیت این امکان را به SSD می دهد تا از آن به عنوان یک افزونه برای کنترلرهای موجود در حافظه DROM جهت تسریع خواندن استفاده شود.

ذخیره ساز تری پار HP 3par

Cache persistent:

کارایی این مورد موجب کاهش زمان تاخیر میان پردازنده و حافظه رم می شود.

Cage availability:

این قابلیت بدین معناست که داده بر روی دو عدد Enclosure نوشته می شود و اگر یکی از آن ها دچار مشکل شود، داده ها بر روی Enclosure دیگر خوانده و مورد استفاده قرار می گیرد.

Thin provisioning:

به شکل خلاصه کاربرد این قابلیت باعث صرفه جویی در حافظه و همچنین زمان می شود.در ضمن Reclame کردن فضا در ذخیره ساز تری پار 3PAR به وسیله سخت افزار انجام شده و نرم افزار و سیستم عامل در آن دخالتی ندارند.

استفاده از پردازنده ASIC افزون بر پردازنده اصلی:

این قابلیت باعث برتری این ذخیره ساز در مقایسه با سایر ذخیره سازها شده است. چرا که Generation 5 در این پردازنده باعث می شود که سرعت انتقال داده های ذخیره شده بالا باشد. با استفاده از این ویژگی Meta Data وارد پردازنده اصلی شده و سپس وارد پردازنده ASIC می شود و از این طریق سرعت و کارایی افزایش می یابد.

استفاده همزمان از کنترلر:

طراحی ذخیره ساز 3PAR به گونه ای است که به معنی واقعی Active/Active می باشد. لازم به ذکر است که دستگاه های ذخیره ساز 3PAR دارای 2 تا 8 کنترلر هستند که به صورت مش (mesh) بهم متصل اند و خرابی یکی از آن ها بر دیگر کنترلرها تاثیر ندارد.Persistent port، File Services Personal ، Virtual domain،Self-encryption drive Mix workload support، System wide striping از دیگر مزیت های استفاده از این ذخیره سازها می باشد.

سری های مختلف ذخیره ساز تری پار 3PAR

ذخیره ساز 3PAR با توجه به نیاز سازمان های مختلف و همچنین قابلیت ها، قطعات و فناوری های به کاربرده شده دارای سری ها و مدل های مختلفی می باشد که در ادامه به شکلی خلاصه وار به آن می پردازیم؛

ذخیره ساز HP 3PAR Store serv 8000:

به واسطه مزیت های ویژه ذخیره ساز 3PAR و مشخصات فنی هم چون تعداد 4 تا 24 کانال فیبر ، حداکثر 4 نود کنترل کننده، حداکثر 24 پورت پشتیبان و حداکثر ظرفیت 4000 TB، این سری از ذخیره سازها دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا، انطباق پذیری بالا، قابلیت تراکم و کارایی بالا می باشد. همچنین این ذخیره ساز از File level و Block پشتیبانی کرده و جز دیتاسنترهای Unify شرکت تولید کننده خود می باشد.

از جمله مدل های این سری از ذخیره ساز می توان به موارد نام برده در زیر اشاره کرد:

8200, 8400, 8440, 8450

هریک از مدل ها دارای مشخصات فنی خاص به خود هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم از خدمات مفتاح در این مورد بهره بگیرید.

ذخیره ساز تری پار HP 3par

ذخیره ساز HP 3PAR Store serv 9000:

این سری از استوریج ها با داشتن مشخصات فنی از جمله تعداد 0 تا 80 کانال فیبر، حداکثر 4 نود کنترل کننده، حداکثر 80 پورت میزبان و حدکثر ظرفیت 6000 TB و قابلیت های ویژه ذخیره ساز 3PAR دارای ویژگی هایی هم چون؛ امنیت در عملکرد و کارایی، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری در پاسخ به ذخیره سازی اولیه پرونده و بلوک بر روی All-Flash در کلاس سازمانی، یکپارچه سازی، سرعت بالا، سادگی و ... می باشد.این سری دارای مدل هایی هم چون 3PAR 9450 و ... می باشد که برای بازدید از انواع مختلف آن و بررسی مشخصات فنی پیشنهاد می کنیم به سایت مفتاح مراجعه کنید.

ذخیره ساز HP 3PAR Store serv 10000:

این سری از ذخیره سازها در تناسب با انواع سازمان با حجم بالایی از اطلاعات مورد استفاده، مناسب می باشند. از جمله ویژگی های این سری از ذخیره ساز تری پار 3PAR می توان به امکان تبادل اطلاعات بین سرور ها، آرایه دیسک ها و تب ها اشاره کرد. از جمله مدل های این سری می توان به 3PAR 10400, 10800 اشاره کرد.

ذخیره ساز HP 3PAR Store serv 20000:

این سری از محصولات ذخیره ساز ترکیبی از محیط های فلش و هیبرید می باشد. ساختار این سری از ذخیره سازها متناسب با انواع سازمانی است که قصد دارند اطلاعاتشان یکپارچه باشد. از جمله ویژگی های این سری از ذخیره ساز 3PAR می توان به پشتیبانی از حدود 8 نود کنترلر، پشتیبانی از 160 پورت Host و همچنین حداکثر ظرفیت 96000 TB اشاره کرد.این سری از ذخیره ساز و استوریج دارای مدل های 3PAR 20450, 20850, 20840, 20800 می باشد. که هر یک دارای مشخصات فنی خاص به خود می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها به سایت مفتاح مراجعه کنید.

ذخیره ساز HP 3PAR Store serv 7000:

این سری از ذخیره ساز 3PAR با ظرفیت 2000 TB و پشتیبانی از SSF, LLF و دیگر مشخصات فنی دارای سه مدل 7200, 7400, 7440 نیز می باشد که برای کسب اطلاعات تخصصی تر در مورد آن ها می توانید به سایت مفتاح مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید برای راه اندازی و به کارگیری هریک از سری های ذخیره ساز 3PAR از نرم افزارهای بنیادی مانند HPE Host software, Recovery manager central application suite, Virtual service processor, System reporter و ... که هر یک دارای کارایی خاص خود می باشد، استفاده می شود. این نرم افزار ها قابلیت پیشرفته مجازی سازی سرور در کنار راندمان بالا، عملکرد بهینه و مدیریت ساده را فراهم می آورد.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات با جزییات بیشتر و تخصصی تر در مورد استوریج ذخیره ساز 3PAR و سری ها و مدل های مختلف آن به سایت مفتاح مراجعه و از خدمات گوناگون مفتاح در این زمینه بهره بگیرید.

برچسب ها ذخیره ساز , استوریج ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 611
  • بازدید کلی : 9101
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه