loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 67
سه شنبه 4 آبان 1400 زمان : 13:32

آشنایی با انواع سوئیچ سیسکو و عملکرد متفاوت هر یک

سوئیچ شبکه وسیله بسیار کارآمد، کاربردی و مفید می باشد که قابلیت اتصال چندین گره و دستگاه را به هم دارد و با شناسایی داده های اطلاعاتی و خواندن هدر ها، عملیات دریافت و ارسال میان NODE ها را به خوبی انجام می دهد. کمپانی های متعدد در زمینه تولید انبوه سوئیچ شبکه فعالیت دارند و سیسکو به عنوان یکی از مشهور ترین برند های ساخت تجهیزات شبکه با ساخت مدل های متفاوت از این محصول سعی در بهبود اتصالات شبکه و ایجاد ارتباط سالم داشته است. سوئیچ سیسکو و نحوه عملکرد انواع مختلف آن تیتر مطالبی است که در ادامه مطالعه خواهیم کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کمپانی سیسکو و سرآغاز تولید سوئیچ شبکه

سیسکو را می توان جزو چند برند مشهور و معتبر دنیا معرفی کرد که در زمینه تولید تجهیزات شبکه و حوزه فناوری اطلاعات فعالیت های عمده و چشمگیری داشته است. سوئیچ سیسکو نمونه ای بی نظیر از تجهیزات شبکه است که سبب نمایش قدرت کمپانی در میان رقبا شده است و این قدرت نمایی را می توان با خرید سوئیچ سیسکو تجربه کنید.

سوئیچ شبکه Cisco

انواع مدل های سوئیچ سیسکو و آشنایی با تقسیم بندی های کاربردی آن:

کمپانی سیسکو تجهیزات تولید شده را بر اساس نیاز کاربران و نوع کاربرد آن در شبکه به صورت کاملا مجزا از هم تولید نموده و همین دلیل محبوبیت این برند شده است چرا که بر اساس طراحی خاص هر محصول می توان متناسب با شرایط شبکه انواع تجهیزات را خریداری کرد.

به طور کلی می توان سوئیچ سیسکو را در دو گروه بندی خاص با عملکرد متفاوت تقسیم بندی کرد:

Nexus:
برای ایجاد ارتباط و اتصالات شبکه در دیتاسنترها از این سوئیچ استفاده می شود چرا که به گونه ای طراحی و تولید شده که قادر است به خوبی نیاز چنین مراکزی را برطرف سازد.

Nexus9000:

برای اینکه بتوان اتصالات و انتقال داده با تاخیر بسیار کم در مراکز داده را تجربه کرد می توان از سری Nexus9000 بهره برد و در دو حالت می توان از ویژگی های منحصر به فرد آن نهایت استفاده را داشت software NX-OS و Application Centric Infrastructure.

Nexus9200:

برای پشتیبانی از اتصالات 1، 10، 25، 40، 50 و 100 گیگابیت بر ثانیه مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن نیز پیکر بندی ثابتی است که در زمان تولید برای آن طراحی شده است.

Nexus9500:

تنوع بالا یکی از مشخصات اصلی این سوئیچ ها می باشد و طیف وسیعی از سوئیچ های مدولا را پشتیبانی می کند که هر یک ویژگی ها منحصر به فرد خود را دارند:

Nexus9504: تعداد اسلات به کار رفته 4 عدد در نظر گرفته شده است.
Nexus9508: اسلات یا شیار موجود در این سوئیچ 8 عدد می باشد.
Nexus95016: شامل 16 شیار با کاربرد ویژه هستند.
Nexus7000:

برنامه ریزی این سری Open Source می باشد و می تواند بر اساس نیاز نرم افزار ها طراحی شود و از مهم ترین مزیت های آن می توان به مقیاس پذیری آن اشاره کرد.

Nexus5000:

قابلیت های فراوان این سری از سوئیچ های سیسکو آن را به بخشی مهم در اجرا و راه اندازی شبکه تبدیل نموده، سری Nexus5000 با پشتیبانی از پلت فرم Nexus5500 و Nexus5600 توانایی های بسیاری را به کاربران می بخشد همچنین می توان در عملیات مقیاس پذیر نیز از آن بهره برد و بهتر است بدانید که با هدف انتقال 10\40 GB Ethernet به لایه دو و سه طراحی و تولید شده است.

Nexus3000:

سری 3000 به سوئیچ های سریع و کم تاخیر معروف هستند این سری از Nexus ها با قابلیت ایجاد ارتباط مطمئن میان لایه دو و سه، در دیتاسنترهای مقیاس پذیر و سرویس های ابری به بهترین شکل مورد استفاده قرار میگیرند.

Catalyst:
این نوع از سوئیچ های سیسکو عملکرد متفاوت و حرفه ای تر دارد به همین دلیل از آن ها در شبکه های وسیع و کاملا حرفه ای استفاده می شود. نمونه های کاملا متفاوت در این سری از سوئیچ های سیسکو ساخته شده که هر یک با عملکرد خاص خود، هدف های ویژه ای را دنبال می کنند.

Catalyst 9000:

نسل بعدی سوئیچ های سیسکو که سرعت ساخت و ارائه سرویس را به حداکثر می رسانندو بر اساس UADP و ASIC ساخته شده اند.

Catalyst 9500:

این مدل منحصرا برای اینترنت اشیا و ابر طراحی شده اند و قابلیت پشتیبانی ازMVPN ،NAT و Layer 2/3 VPN را دارند. به علاوه می توانند با تکیه قابلیت های SD-ACCESS بیشترین استفاده را از فناوری Cisco Stack Wise Virtual داشته باشند.

Catalyst 9400:

قابلیت دسترسی به 384 پورت و ارائه دی ان اس سیسکو . اس دی اکسس از ویژگی های خاص این سوئیچ می باشد و بیشتر در سازمان هایی که قصد گسترش و توسعه شبکه را دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

Catalyst 9300:

ترکیب فوق العاده و بی نظیر از قابلیت انترپرایزی و استکینگ که از Wave 2 Access Point به منظور پشتیبانی از 802.11ax و ac 802.11 استفاده می نماید. این محصول به دلیل داشتن قابلیت Stacking پنل جلویی و پشتی به عنوان تنها پلت فرم سوئیچینگ بسیار منحصر به فرد و محبوب می باشد.

Catalyst 6800:

برای ایمن سازی سرویس های 1،10 و 40 گیگا بایت بر سانیه از این مدل سوئیچ ها استفاده می شود که با قابلیت های فراوان می توانند از Cisco DNS و SD-Access پشتیبانی نماید. بر اساس قابلیت ایمن سازی به کار رفته در این محصول می توان آن را برای عملیات مقیاس پذیر که به دنبال ایمن سازی هستند استفاده کرد.

Catalyst 6500:

عملکرد و مقیاس قوی از ویژگی های برتر این این سری از سوئیچ های سیسکو است که از سری سوئیچ های بک بون پیروی میکند به این ترتیب می تواند در بالا ترین حد ممکن یعنی 44 پورت در 40 گیگابایت و 534 پورت را در 1 GE پشتیبانی کنند .

Catalyst 3650, Catalyst 3850:

این دو مدل از قابلیت استکینگ بهره می برند و قادر به اجرای عملکرد های فراوان از طریق اتصالات کابلی و بی سیم هستند.در این مدل از فناوری اترنت چند گیگابایتی وجود دارد به این ترتیب می توان تاپ ترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد به علاوه با طراحی فوق العاده می تواند از دی ان اس سیسکو و اس دی اکسس نیز بهره ببرد.

Catalyst 4500E:

این دسته از سوئیچ ها به هسته ثابت با دسترسی مدولار مشهورند که به صورت مقیاس پذیر طراحی شده اند و قابلیت پشتیبانی از سرویس های 1 و 10GB طراحی شده اند.

Catalyst 2960-CX, Catalyst 3560-CX:

هردو مورد عنوان شده با تنظیمات ثابت و هدف انترپرایزی طراحی شده اند و قابلیت سرویس دهی 8 تا 12GB در ثانیه را دارند به همین دلیل برای اتصالات رایانه ای، Wireless Access Point، IP Phone و دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد.

Catalyst 2960-L:

نمونه ای محبوب و پر طرفدار از تولیدات کمپانی سیسکو که با تنظیمات 8 تا 48 پورت قابل دسترس هستند، نمونه های 8، 16 و 24 پورت آن طراحی بدون فن دارند به همین دلیل نیاز نیست نگران بخش سخت افزاری آن بود.

با معرفی دو مدل سیسکو اصلی از نظر کاربرد در مکان های مختلف لازم است از نظر کاربردی نیز انواع سوئیچ سیسکو را در دو گروه متفاوت تقسیم بندی کرد:

سوئیچ شبکه Cisco

سوئیچ سیسکو ماژولار:

این دسته از سوئیچ های تولید شده کمپانی سیسکو امکان ارتقا بر اساس نیاز شبکه را دارند، این قابلیت را می توان به واسطه اتصال ماژول ها به دست آورد. اتصال ماژولی محدودیت خاصی ندارد و شما می توانید اتصالات فیبر نوری یا منبع تغذیه را به سوئیچ خود وصل کنید بدون آن که مشکلی در عمل کرد آن ایجاد شود.

سوئیچ سیسکو غیر ماژولار:

سوئیچ سیسکو غیر ماژولار تنظیمات غیر قابل تغیری دارند یعنی بر اساس استاندارد های تعین شده در زمان تولید، عملکرد ثابت و بدون تغیری دارد، به بیان دیگر قابلیت ارتقا در این نوع از سوئیچ های سیسکو به واسطه هیچ ماژولی امکان پذیر نیست.

مدل های متفاوتی از سوئیچ سیسکو در دنیا وجود دارند که هر یک با عملکرد خاص به بازار عرضه شده اند، طراحی ویژه و بخصوص این تجهیزات سبب شده که به راحتی بتوان از آن ها در تمامی شرایط بهترین استفاده را داشت.

سوئیچ مدیریتی سیسکو:

اتصال به دستگاه های متفاوت و مدیریت عملکرد آن ها از مزیت هایی است که می توان با خرید سوئیچ سیسکو مدیریتی تجربه کرد. این ویژگی بر اساس قابلیت تنظیم آی پی بر روی دستگاه فراهم شده و به کاربران اجازه می دهد که بتوانند از طریق Telnet و Secure Shell آن را مدیریت کند. نمونه این عملکرد را می توان در انواع مختلف این محصول مشاهده کرد، برای تجربه بهتر از سوئیچ مدیریتی می توانید مدل های 2960-X، 3850-X ، 4500-X و 6800-X استفاده نمایید، این محصولات همگی در رده سوئیچ های مدیریتی ساخته شده اند و قابلیت ارائه خدمات ویژه ای دارند.

قابلیت برنامه ریزی در سوئیچ سیسکو:

نمونه ای دیگر از تجهیزات تولید شده کمپانی سیسکو، سوئیچ های قابل برنامه ریزی هستند که برای شبکه های هدفمند طراحی و تولید شده اند. این مدل جزو جدید ترین سوئیچ های تولید شده در کمپانی سیسکو هستند که در دسته بندی سوئیچ Catalyst 9000 قرار می گیرد. با توجه به تولیدات سیسکو بر اساس نیاز و هدف کاربران، سوئیچ های برنامه ریزی را می توان در پروژه های هدف دار مورد استفاده قرار داد زیرا داری یک ASIC سفارشی است که می تواند بدون بروز مشکل یا خطا با تمامی تکنولوژی و فناوری های روز دنیا همکاری داشته باشد.

خرید و قیمت سوئیچ سیسکو cisco

برای خرید سوئیچ سیسکو cisco و اطلاع از قیمت می توانید با شماره های شرکت مفتاح تماس گرفته و از مشاوران فنی مجموعه بهره مند شوید. کارشناسان فروش ما با در اختیار گذاشتن اطلاعات مفیدی در مورد سوئیچ های مختلف سیسکو ، شما را برای خریدی هدفمندتر راهنمایی کرده تا بتوانید با اطلاعاتی خوب و مفید اقدام به خرید سوئیچ سیسکو cisco نمایید.

برچسب ها تجهیزات شبکه ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 657
  • بازدید کلی : 9147
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه