loading...

دنیای وب

برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت

بازدید : 69
چهارشنبه 15 دی 1400 زمان : 16:28

مقدمه ای برای استوریج و ذخیره ساز ای ام سی EMC

در عصر حاضر تولید مجموعه های بزرگی از داده ها و اطلاعات، موجب شده است تا حفظ و نگهداری از داده ها در هر مجموعه ای به یکی از با اهمیت ترین امور در سازمان های مختلف برای نگهداری و دسترسی دوباره به داده ها تبدیل شود. با توجه به اهمیت ذخیره داده ها و اطلاعات، سیستم های ذخیره ساز بسیاری به وسیله شرکت ها و برندهای مختلف در سراسر دنیا تولید شده اند. یکی از برنده های معروف و برگزیده در این راستا ذخیره ساز EMC می باشد که با ضریب امنیت شبکه 999/99 توانسته است به عنوان معتبرترین برند در حفظ اطلاعات و داده ها از نظر مرجع های ارزیابی ذخیره ساز و استوریج ، عمل کند. در ادامه ذخیره ساز EMC را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی ذخیره ساز EMC

شرکت EMC یکی از شرکت های بزرگ و چند ملیتی در آمریکا می باشد که در زمینه امنیت شبکه ، تجزیه و تحلیل اطلاعات، محاسبات مبتنی بر ابر، مجازی سازی سرور و ... از سال 1979 تا کنون فعالیت می کند. لازم به ذکر است که شرکت EMC در سال 2016 توسط شرکت Dell خریداری شد و محصولات خود را روانه بازار می کند.به طور کلی می توان گفت که EMC ارائه دهنده خدمات در زمینه ذخیره سازی اطلاعات سازمان ها با ابعاد مختلف می باشد.ذخیره ساز EMC به مجموعه خدمات و محصولات مربوط به ذخیره سازی توسط EMC اطلاق می شود. امن بودن محل ذخیره سازی اطلاعات، دسترسی با سرعت و اطمینان به اطلاعات ذخیره شده، سرعت بالا در ذخیره سازی، دارار بودن تمامی استاندارد های اروپا و آمریکا در تجهیزات شبکه و ابزارهای ذخیره سازی، مطابقت داشتن با نیاز سازمان های مختلف، داشتن منبع تغذیه پشتیبان و ... از جمله ویژگی های ذخیره ساز EMC می باشد.

ذخیره ساز EMC

راهکارهای بی نظیر استوریج و ذخیره ساز EMC دارای روش های بی رغیبی شامل نرم افزار ها و سخت افزار های گوناگون می باشد. با کمک سخت افزارها و نرم افزارهای پشتیبان ذخیره ساز EMC هسته ها و سرور ها امن و پایدار خواهد بود و همچنین با استفاده از آن کاربران می توانند سریع ترین و آسان ترین روش دست یابی به اطلاعات را بکار گیرند.بنابراین با توجه به گستردگی سازمان ها و هدف استفاده از ذخیره ساز می توان ازسری های مختلف ذخیره ساز EMC برای ذخیره داده ها و اطلاعات بلوک و پرونده با صرف هزینه کمتر و کارایی بالا استفاده کرد.

برخی از اجزای ذخیره ساز ای ام سی EMC

Disk array enclosure and Disk Processor enclosure

این بخش از سیستم ذخیره ساز EMC، شامل قفسه های EMC می باشد که تعدادی درایو را پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که تعداد درایوهایی که در هر قفسه پشتیبانی می شود به سیستم ذخیره ساز EMC بستگی دارد و این تعداد در سری ها و مدل های آن با هم تفاوت دارند. برای مثال در ذخیره ساز EMC، سری VNX 5100 بیشینه توان پشتیبانی 75 درایو می باشد.البته لازم به ذکر است در مورد سیستم های بزرگ ذخیره ساز EMC محفظه های پردازشگر ذخیره ساز وظیفه محفظه پردازنده دیسک را برعهده دارند.همچنین توجه داشته باشید که این اجزا بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و بهتر است که نگهداری از آن ها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

Control station

بخش کنترل عملکرد مدیریتی را به یک بخش شناخته شده (known) معروف به Blades (یا Date mover) ارائه می دهد. انتقال دهنده های داده در این بخش قرار دارند و این بخش قابلیت دسترسی به تمامی میزبان ها و همچنین داده ها از قسمت backend را دارد.در این مورد بهتر است بدانید که هر آرایه ذخیره سازی در ذخیره ساز EMC دارای تیغه بوده و دارای قابلیت مقیاس پذیری می باشد.

اساسی ترین ویژگی های راهکار ذخیره سازی با استفاده از ذخیره ساز EMC

- نشر اطلاعات و پاسخگویی در زمان کمتر و با سرعت بیشتر نسبت به دیگر ذخیره سازها

- سازگاری و قابلیت کار با انواع سیستم عامل

- پشتیبانی از اطلاعات با ساختار تولید 64 بیتی

- صرفه جویی در مصرف انرژی نسبت به دیگر نمونه های ذخیره ساز

- پشتیبانی از نسخه های جدید درایوهای فلش

- پشتیبانی از سامانه های VVOLs

- مدیریت یکپارچه و آسان

- مدیریت مبتنی بر هوش مصنوعی

- سازگاری بالا با انواع سیستم های مجازی سازی همانند VMware

- کاهش حجم اطلاعات به شکلی هوشمندانه در انواع مختلف محیط و انواع فایل ها

- سازگاری و کارایی در سیستم ها و با 32 هسته ی پردازنده

- سازگار با انواع مختلف محیط همانند محیط های مبتنی بر فایل، آبجکت و بلاک

- مدیریت کامل اطلاعات با استفاده از بروزترین راهکارهای اطلاعات سازمانی

- داشتن قابلیت گسترش هسته ی مرکزی اطلاعات در ذخیره ساز و استوریج

- تعیین سطح های دسترسی به تمامی اطلاعات

- گوناگونی و تعدد در نرم افزارهای و امنیت شبکه و اطلاعات

- مقرون به صرفه بودن

ذخیره ساز EMC

معرفی سری هایی از استوریج و ذخیره ساز EMC

ذخیره ساز EMC به نام سری VNX

یکی از سری های استوریج تولید شده Dell EMC سری VNX می باشد که دارای؛ پردازنده ذخیره سازی (SPs)، محفظه انتقال داده و آرایه دیسک (DME, DAE)، واحد پشتیبان گیری باتری (BBUs)، محفظه پردازنده دیسک (DPE) و محفظه پردازنده ذخیره ساز (SPE) می باشد.

شرکت Dell EMC سه نوع از ذخیره سازهای سری VNX را تولید و روانه بازار کرده است، که عبارتند از:

- VNXe: مناسب برای شرکت ها کوچک تا متوسط

- VNX: مناسب برای رده میانی و حرفه ای

- VNX2: با امکان مدیریت دیتا در سطح Block و File ، با داشتن مدل هایی هم چون VNX5200, 5400, 5600, 5800, 7600, 8000.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی دقیق تر و بررسی مدل های مختلف این سری از مدل های موجود در سایت مفتاح دیدن فرمایید و از خدمات مربوطه استفاده کنید.

ذخیره ساز EMC به نام سری UNITY:

این استوریج دارای سادگی و سرعت بالا می باشد و می تواند داده ها را به راحتی به صورت cloud گسترش دهد. این ذخیره ساز افزون بر کیفیت و تکنولوژی بالاتر، از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و همچنین پاسخگوی انواع مختلف ساختارهای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. این سری از ذخیره ساز خود دارای سه دسته ALL FLASH, HYBRID, VIRTUAL می باشد.از جمله قطعات این سری از ذخیره ساز EMC می توان به مواردی مانند؛ باتری پشتیبان، ماژول خنک کننده، هارد M2 SSD، پردازنده دستگاه با کورهای بین 6 تا 14 به ازای هر کنترلر اشاره کرد.این سری از استوریج نیز دارای مدل ها و محصولاتی می باشد که می توانید از انواع مختلف آن در سایت مفتاح دیدن کنید.

استوریج ذخیره ساز EMC سری UNITY XT:

این سری یکی از آخرین سری های ذخیره ساز شرکت Dell EMS است، که دارای قابلیت هایی افزون بر قابلیت های سری پیشین از جمله امکان فشرده سازی، بازدهی بیشتر و شاخص کاهش داده ها و ... می باشد. این سری نیز دارای مدل ها و دسته هایی می باشد که برای کسب اطلاعات دقیق تر پیشنهاد می کنیم به سایت مفتاح مراجعه کنید.

ذخیره ساز EMC

مجموعه مفتاح با هدف گسترش فناوری اطلاعات در کشور و همچنین با اخذ مجوزهای لازم و داشتن کادری با تجربه و متخصص در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات توانسته است خدمات شایانی را در این مورد در اختیار افراد و سازمان ها قرار دهد. در این مورد پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ذخیره ساز ازجمله ذخیره ساز EMC، مدل و مشخصات فنی آن و همچنین دیگر محصولات در این زمینه به سایت مفتاح مراجعه و از خدمات گوناگون آن بهره بگیرید.

برچسب ها ذخیره ساز ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
برترین مطالب از سراسر وب و اینترنت
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 686
  • بازدید کلی : 9176
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه